دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس در اکوادور

مادرید- ایرنا- مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر کیتو و با حضور مقامات لشکری و کشوری اکوادور و سفرا و نمایندگان خارجی در پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در این مراسم مقامات لشکری و کشوری اکوادور، فرمانده ستاد مشترک ارتش؛ ‌معاون فرمانده نیروی هوایی؛ فرمانده پلیس ملی و وابستگان دفاعی نظامی کشورهای گوناگون از جمله کوبا، ونزوئلا، روسیه ، شیلی ، پرو، آرژانتین، برزیل، پاناما و نیکاراگوئه مقیم در کیتو، همچنین سفرا و نمایندگان سفارتخانه های خارجی شامل سفرای بلاروس، ونزوئلا، قطر و کوبا و همچنین تعدادی از علاقمندان انقلاب اسلامی و کشورمان حضور داشتند.
در این مراسم، «سعادت آقاجانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران با ایراد سخنرانی ضمن یادآوری رشادت های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس ویژگی های دفاعی جمهوری اسلامی را برشمرد.
وی گفت که این دکترین مبتنی بر سه اصل خوداتکایی؛ بسیج مردمی و دفاع نامتقارن قرار داشته و دیپلماسی دفاعی را به منظور بالا بردن سطح تعاملات همکاری جویانه با کشورهای همسایه و دیگر نقاط جهان بکارگرفته است.
سفیر ایران با ذکر همکاری های ایران، روسیه و ترکیه در سوریه یاد آور شد که این همکاری برای ایجاد ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم افراطی نتایج درخشانی به همراه داشته است وبزودی شاهد شکست کامل نیروهای تروریستی درمنطقه خواهیم بود.
در ادامه مراسم سرهنگ «بهرام فرجی» وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران نیز با یادآوری سوابق جنگ هشت ساله و راهی که بخش دفاعی کشور پیمود و ارائه توضیحاتی درباره قدرت دفاعی کشور در حوزه های مختلف از جمله توان موشکی، رادار، پهباد و جنگ الکترونیک، اعلام کرد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و همکاری با کشورهای دوست جهت برقراری صلح و ثبات در سراسر جهان آمادگی کامل دارند.
در این مراسم، فیلم مستندی هم در خصوص سیر تطورجنگ تحمیلی و توانمندی دفاعی جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف به نمایش درآمد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
این مراسم توسط برخی رسانه های مستقر در کیتو نیز پوشش داده شد. 

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!