یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
انتقاد ونزوئلا از سیاستهای مداخله جویانه آمریکا و اسپانیا

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه ونزوئلا 'موضع گیری های مداخله جویانه' آمریکا و اسپانیا را در امور کشورش محکوم کرد.

به گزارش شبکه تله سور، 'خورخه آرئاسا' آرئاسا سه شنبه (دیروز) بشدت از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، به دلیل 'مواضع مداخله جویانه اش در امور داخلی ونزوئلا' و همچنین 'حمایت وی از خشونت و افراط گرایی' در این کشور انتقاد کرد.
وی همچنین از رویکرد خصمانه اسپانیا در قبال ونزوئلا انتقاد کرد و گفت که واشنگتن و مادرید در امور داخلی ونزوئلا مداخله می کنند.
ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا دیروز در کنفرانس خبری با حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید گفت: جامعه جهانی باید در مورد مسئله ونزوئلا با قدرت عمل کند و آنچه در ونزوئلا رخ می دهد، غیر قابل قبول است.
این در حالیست که وزیر خارجه ونزوئلا ضمن رد انتقادهای نخست وزیر اسپانیا و رئیس جمهوری آمریکا از سیاستهای دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری کشورش، اظهارات ماریانو راخوی را شرم آور توصیف کرد.
رویترز نیز گزار ش داد، رئیس جمهوری آمریکا دیروز از اتحادیه اروپا خواست تا به تحریم ها اعمال شده علیه دولت ونزوئلا بپیوندد. دونالد ترامپ همچنین مخالفت خود را با برگزاری همه پرسی کاتالونیا در اسپانیا اعلام کرد.
ترامپ در دیدار با راخوی در کاخ سفید از اتحادیه اروپا خواست به فرآیند اعمال تحریم ها علیه دولت نیکلاس مادورو بپیوندد.
آمریکا پیشتر تحریم هایی را علیه دولت مادورو اعمال کرده بود.
رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با نخست وزیر اسپانیا عنوان کرد: امیدواریم که دوستان ما در اتحادیه اروپا بزودی از آمریکا، کانادا و بیشترکشورهای آمریکای لاتین در اعمال تحریم ها علیه حکومت مادورو تبعیت کنند. لازم است هر کسی در این روند مشارکت کند.
به گزارش ایرنا، دولت ونزوئلا در ماههای اخیر با بدترین چالش های سیاسی و اقتصادی تاریخ این کشور روبرو بوده و همچنان با چالش جدی بحران کمبود مواد غذایی و دارو دست و پنجه نرم می کند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!