یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اپوزیسیون ونزوئلا مذاکره با دولت را ادامه نمی‌دهد

اپوزیسیون ونزوئلا تاکید کرد برای دور آتی مذاکرات با مقام‌های دولت نماینده اعزام نمی‌کند. مادورو به ناکامی در محقق کردن شرایط دور آتی مذاکرات متهم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، اپوزیسیون ونزوئلا تاکید دارد که نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به تعهدات حقوق بشری و تضمین‌ها درباره برگزاری انتخابات عمل نکرده است. پیشتر امید می‌رفت که این مذاکرات که با میانجیگری برگزار شده، نهایتا به مذاکرات دوجانبه کامل بینجامد.

انریکه کاپریلس، رهبر ائتلاف اپوزیسیون اتحاد دموکراتیک گفت: مذاکرات نباید اینگونه باشد که بریم و وقتمان را تلف کنیم و به صورت یکدیگر نگاه کنیم بلکه باید به گونه‌ای باشد که ونزوئلایی‌ها به راه‌حل فوری دست یابند. ما نمی‌توانیم شکست سال گذشته را تکرار کنیم.

سخنان کاپریلس در اشاره به مذاکرات سال ۲۰۱۶ بود که با میانجیگری واتیکان انجام شد اما نهایتا به شکست انجامید.

اواسط دسامبر، رئیس‌جمهوری دومنیکن برای میانجیگری میان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا اقدام کرد تا چارچوبی برای گفت‌وگوهای آتی ایجاد شود.

دو طرف مذاکرات جداگانه‌ای را با رئیس‌جمهوری دومنیکن انجام دادند اما پس از آن اپوزیسیون گفت که پیشرفت کافی از جانب مادورو برای تضمین مذاکرات دوجانبه کامل صورت نگرفته است.

آنها همچنین رئیس‌جمهوری ونزوئلا را به ناکامی در تعیین یک ناظر سوم مستقل برای تسهیل هرگونه مذاکرات آتی متهم می‌کنند.

اپوزیسیون ونزوئلا از درخواستش برای تعیین زمان دقیقی برای انتخابات ریاست جمهوری آتی کوتاه نمی‌آید؛ انتخاباتی که قرار است در دیرترین زمان آخر ۲۰۱۸ برگزار شود. آنها همچنین تاکید دارند که صدها فعال زندانی آزاد شده، یک کوریدور کمک‌های انسانی خارجی تشکیل شود و اختیارات کنگره تحت کنترل اپوزیسیون به رسمیت شناخته شود.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!