شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
همکاری ایران ومکزیک برای مطالعات سیاست های اجتماعی با هدف کاهش فقر

تهران - ایرنا - تهران و مکزیکو سیتی در دیدار رئیس سازمان بهزیستی ایران و رئیس شورای اندازه گیری و پایش سیاست های اجتماعی مکزیک توافق کردند که در زمینه اندازه گیری و مطالعات سیاست های اجتماعی با هدف کاهش فقر با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سفارت ایران در مکزیکوسیتی، رئیس سازمان بهزیستی ایران که به دعوت رئیس شورای اندازه گیری وپایش سیاست های اجتماعی مکزیک به این کشور سفر کرده است در نشست مشترک سازمان بهزیستی جمهوری اسلامی ایران و شورای اندازه گیری و پایش سیاست های اجتماعی مکزیک با اشاره به دستاورد های جمهوری اسلامی ایران درزمینه سیاست های اجتماعی گفت ایران و مکزیک به عنوان دو کشور از اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه از تجربیات خوبی برخوردارند و می توانند با تبادل این تجربیات فعالیت های خود را برای کاهش فقر و افزایش توانایی اقشار آسیب پذیر افزایش دهند.
محسنی بند پی سیاست های سازمان بهزیستی ایران را بر پایه توانمندسازی و خودکفا نمودن افراد تحت پوشش سازمان یادشده ذکر کرد و گفت در این زمینه آمادگی داریم تا با مکزیک همکاری های خود را گسترش دهیم.
رئیس شورای ارزیابی و پایش سیاست های اجتماعی مکزیک نیز با اشاره به اقدامات مکزیک برای کاهش فقر گفت که کشورش آمادگی دارد تا از تجربیات ایران در زمینه کاهش فقر و توانمندسازی اقشار هدف استفاده کند و همچنین تجربیات خود را در اختیار ایران قرار دهد.
محمدتقی حسینی سفیر ایران در مکزیک نیز درجلسه افتتاحیه نشست مشترک کارشناسان ایران و مکزیک از افزایش همکاری دو کشور در زمینه سیاست های اجتماعی ابراز خوشحالی کرد و گفت دو کشور می توانند الگوی مناسبی از همکاری را طراحی کنند که در بسیاری از کشورهای در حال توسعه قابل استفاده خواهد بود.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه بین دو کشور که به امضای وزرای کار ایران و مکزیک رسیده است تاکید کرد که این گفتگوها برای استفاده از تجربیات حاصل شده توسط ایران و مکزیک مفید می باشد.
گفتگوی کارشناسی ایران و مکزیک در زمینه سیاست های اجتماعی طی دو روز آینده ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در این سفر همچنین با وزیر کار و تامین اجتماعی مکزیک نیز ملاقات خواهد کرد و از چند مرکز تخصصی این کشور در زمینه توانبخشی و پیشگیری دیدار خواهد کرد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!