دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تحریم های آمریکا محبوبیت مادورو در ونزوئلا را افزایش داد

تهران – ایرنا - نتایج یک نظرسنجی در ونزوئلا نشان می دهد که محبوبیت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور پس از تحریم های آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز،یک نظرسنجی از سوی شرکت دیتاآنالیسیس ونزوئلا نشان می دهد که محبوبیت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور به 23 درصد در ماه جاری افزایش یافته است.
این آمار که در ماه ژوئیه سال جاری میلادی (تیر-مرداد) با کاهش شدید به دلیل اعتراض های ضد دولتی 17 درصد بود، پس از زنجیره ای از تحریم های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه مادورو و دیگر مقام های ونزوئلایی افزایش می یابد.
در این نظرسنجی، نزدیک به 52 درصد از پاسخ دهندگان با تحریم های دولت ترامپ مخالفت کردند و همچنین 57 درصد نیز با «گزینه نظامی» که از سوی ترامپ مطرح شد موافق نبودند.
محبوبیت مادورو در نتیجه بحران اقتصادی ناشی از تورم سه رقمی که مخالفان به شکست مدل سوسیالیستی و فساد گسترده نسبت می دهند، به شدت کاهش یافت.
این نظرسنجی که در طول دو هفته دوم ماه گذشته میلادی انجام شده، همچنین نشان داد که 86.9 درصد از پاسخ دهندگان نظر منفی نسبت به وضعیت کشور دارند.
به گزارش ایرنا، مادورو ماه گذشته اقدام به برگزاری انتخابات مجلس موسسان قانون اساسی کرد که در پی آن این مجلس برای بازنویسی قانون اساسی و احتمالا حذف برخی نهادهای حکومی تشکیل شد.
این مجلس که از سوی کنگره ونزوئلا و برخی کشورهای منطقه آمریکای لاتین و همچنین ایالات متحده مورد انتقاد است، در اولین اقدام خود اختیارات قانون گذاری کنگره را تصاحب و برخی مخالفان را تحت پیگرد قرار داد.
در حالی که منتقدان مادورو، وی را به ایجاد دیکتاتوری از طریق این مجلس متهم می کنند، وی مجلس موسسان قانون اساسی را تنها راه خروج از بحران چندماهه در این کشور عنوان می کند.
ونزوئلا طی ماه های گذشته با یک بحران عمیق اقتصادی و سیاسی دست به گریبان بوده که موجب گرانی و کمبود شدید کالاهای اساسی و همچنین کشته شدن دهها تن شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!