جمعه, ۱۷ می ۲۰۲۴
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آسمان خراش آبشار

وابستگی بیش از حد به زغال سنگ و نفت مشکلات زیست محیطی زیادی در جهان مانند باران های اسیدی و گازهای گلخانه‌ای ایجاد کرده و موجب نابودی محیط طبیعی شده‌اند، در این میان استفاده از انرژی هسته‌ای هزینه‌های بالا و نگرانی‌های عمومی به همراه دارد به همین دلیل دانشمندان و طراحان در جستجوی منابع پاک هستند، یکی از این منابع آبشارها هستند که دارای انرژی بالقوه گرانشی بوده و منبع انرژی پایدار محسوب می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایولو، برج آبشار Iguassu Falls در مرز آرژانتین و برزیل ساخته خواهد شد. آبشارهای Iguassu بزرگترین آبشار جنوب امریکا است. عرض آن حدود 4 کیلومتر و ارتفاع آن بین 60 تا 82 متر متغیر است. سرعت جریان آن نیز1756 CUMEC است.

برای ساخت یک ژنراتور هیدروالکتریک با استفاده از سدها جرم آب توسط سازه‌های ساخته شده توسط انسان ذخیره می‌شود. این روش چشم انداز طبیعی در بالای رودخانه ها را تغییر می‌دهد و ممکن است اکوسیستم رودخانه را مختل کند اما طراحی جدید متفاوت از ایستگاه ژنراتور هیدروالکتریک سنتی است.

برج آبشار مجموعه ای از ژنراتورهای هیدروالکتریکی چرخ آب‌ها در صخره‌ها در جهت جریان است. چرخش آب به طور غیر مستقیم انرژی بالقوه گرانشی آبشار را به نیرو تبدیل می‌کند تا انرژی الکتریکی تولید شود. نیروی الکتریکی مازاد نیز برای استفاده در دوره خشکسالی ذخیره می‌شود.

برج آبشار ساختاری چند منظوره بوده و از آن می‌توان به عنوان هتل، ایستگاه نجات حیوانات وحشی، ایستگاه آتش نشانی جنگل و امکانات مسکونی استفاه کرد.

سطح بیرونی برج آبشار دارای سه کانال انحرافی بوده که جریان آبشار را به ژنراتور نصب شده در برج آبشار هدایت می‌کند. جریان از طریق کانال‌های باریک انحرافی با سرعت بیشتری به ژنراتور منتقل می‌شود.

دستگاه اصلی انتقال انرژی برج آبشار شامل آبگرمکن، ژنراتور الکتریکی و باتری است. سیستم تولید برق و سیستم ذخیره انرژی الکتریکی سیستم چرخشی بسته است تا تولید و ذخیره انرژی الکتریکی با نیاز و تغییرات تنظیم شود.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!