یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اولین بازدید کمیته پیشگیری از شکنجه سازمان ملل از اسپانیا

اعضای کمیته پیشگیری از شکنجه سازمان ملل متحد به زودی از بازداشتگاه‌های اسپانیا بازدید می‌کنند.

به گزارش ایسنا، کمیته فرعی سازمان ملل متحد در زمینه پیشگیری از شکنجه (SPT) قرار است برای ارزیابی رفتار افراد محروم از آزادی و همچنین اقدامات انجام شده برای حفاظت از آنها در برابر شکنجه و بدرفتاری، نخستین سفر خود به اسپانیا را از 15 تا 26 اکتبر انجام دهد.

بر این اساس، فیلیپه ویلاوچنسیو، رئیس هیات اعزامی گفت: ما با مقامات و سازمان ملی نظارت بر بازداشت، که به مکانیسم ملی پیشگیری شناخته می شود، چگونگی تقویت حقوق بازداشت شدگان و بهبود شرایط آنها را بحث می کنیم.

از جمله مکان‌هایی که برای بازدید کاندید شده است عبارتند از: زندان‌ها، ایستگاه‌های پلیس، بازداشتگاه‌های مهاجرت، بازداشتگاه‌های زنان و نوجوانان و بیمارستان‌های روانپزشکی.

بر اساس این گزارش، کارشناسان همچنین با نمایندگان جامعه مدنی دیدار کرده و راه‌هایی برای تقویت تلاش‌های مقامات در خصوص جلوگیری و از بین بردن شکنجه و یا سایر رفتارهای بیرحمانه، غیر انسانی و تحقیر آمیز زندانیان، خواهند یافت.

کمیته پیشگیری از شکنجه دارای مجوز بازدید از تمامی کشورهای عضو پروتکل اختیاری کنوانسیون ضد شکنجه (OPCAT) است. همچنین کشورهای عضو پروتکل موظف به ایجاد مکانیزم ملی پیشگیری ظرف یک سال از تصویب پروتکل هستند.

اسپانیا که پروتکل را در سال 2006 تصویب کرده است، مکانیزم ملی پیشگیری خود را در سال 2009 تأسیس کرد.

در پایان دیدار، کمیته پیشگیری از شکنجه مشاهدات محرمانه خود را به دولت اسپانیا ارائه می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: برای کمیته پیشگیری از شکنجه، کلید جلوگیری از شکنجه و بدرفتاری در ایجاد روابط سازنده با دولتهاست و اصول آن همکاری و محرمانه بودن است.

هیأت نمایندگی کمیته پیشگیری از شکنجه شامل فیلیپه ویلاوچنسیو تررروس (رئیس هیات نمایندگی از کشور پرو)، روبرتو میشل فیر پرز (اروگوئه)، لورنا گونزالس پینتو (گواتمالا)، عبدالله اوونیر (مراکش) و نورا سویااس (نروژ) می باشد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!