جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
زمینه همکاری فعالان اقتصادی فارس و مکزیک فراهم است

شیراز- ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: فعالان اقتصادی استان فارس و مکزیک می توانند در زمینه های مختلف صادراتی از جمله صادرات بخش کشاورزی و پسته مبادلات خوبی داشته باشند.

به گزارش دریافتی جمعه ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، جمال رازقی در جلسه مشترک هیات اقتصادی مکزیک با فعالان اقتصادی استان فارس در شیراز بیان کرد: استان فارس حدود هفت درصد از جمعیت و وسعت کشور ایران را تشکیل می دهد و به لحاظ اقتصادی جایگاه ویژه ای در کشور دارد.
وی افزود: استان فارس پنج درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تامین می کند به طوری که 12 درصد تولیدات کشاورزی کل کشور معادل سالانه 14 میلیون تن در استان فارس تولید می شود.
رازقی اظهارداشت: همچنین این استان به واسطه تاریخ و تمدن غنی و برخورداری از جاذبه های گردشگری از جمله تخت جمشید و پاسارگاد پتانسیل و قابلیت های قابل توجه و منحصر به فردی در زمینه گردشگری و توریسم دارد.
او با اشاره به ظرفیت ها و جاذبه های طبیعی، پزشکی، علمی و دانشگاهی و برخورداری از نیروهای متخصص در فارس و شیراز اضافه کرد: استان فارس و شهر شیراز قطب پزشکی کشور ایران است که در طول سال میزبان توریست های بسیاری از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.
سرپرست هیات اقتصادی کشور مکزیک نیز در این نشست گفت: کشور ایران و مکزیک شباهت های زیادی باهم دارند که در برخی از بخش ها از جمله کشاورزی امکانات بسیار خوبی در هر دو کشور وجود دارد که می تواند زمینه ارتباطات هر دو کشور باشد.
هکتور کارانزا عنوان داشت: کشور مکزیک حدود 40 سال وقفه سختی در تولید و رشد داشته و درحال حاضر با گذر از این وقفه روز به روز در حال پیشرفت و رشد است و رشد مناسبی در دستیابی به تکنولوژی های پیشرفته داشته است.
وی با بیان اینکه برای پیشرفت بیشتر به دنبال ارتباط اقتصادی بیشتر با کشورها هستیم افزود: هدف ما همکاری و تقویت فعالیت های اقتصادی با بخش خصوصی و نه بخش دولتی کشور ایران و استان فارس است که زمینه های بسیاری برای همکاری اقتصادی دو طرف وجود دارد.
کارانزا بیان کرد: هدف از سفر به کشور ایران و استان فارس تقویت ارتباطات اقتصادی و مبادله کالا است که ما می توانیم در بخش کشاورزی صادرات خوبی به ایران داشته باشیم و از ایران نیز پسته و استیل به مکزیک صادر شود.
او اظهارداشت: در هیات اقتصادی مکزیک فعالان بخش خصوصی از بخش های مختلف کشاورزی، بیمارستانی و دارو، پل سازی و راهسازی، و نفت و گاز هستند که خواستار همکاری و ارتباط اقتصادی دو طرفه با فعالان بخش خصوصی استان فارس برای انجام مبادلات تجاری هستند.
وی اضافه کرد: بسیار علاقه مند به همکاری و تعامل با کشور ایران و شهر شیرازهستیم و می توانیم در بحث انتقال تکنولوژی روابط تجاری خوبی داشته باشیم.
کارانزا ادامه داد: مکزیک مانند کشور ایران بسیار علاقه به پیشرفت و توسعه گردشگری دارد که فعالان بخش خصوصی گردشگری هر دو کشور می توانند با تعامل و تبادل تجربه و تکنولوژی به رشد هردو کشور در بخش گردشگری کمک کنند.
در این دیدار فعالان بخش های مختلف کشاورزی، بیمه و تولید دارو، تجهیزات بیمارستانی و وسایل جراحی، گردشگری، نانوتکنولوژی، سیستم های زلزله شناسی، رنگ و شیشه های ضد حریق از کشور مکزیک به صورت رودررو با فعالان بخش خصوصی استان فارس دیدار و گفت و گو کردند.
مکزیک در آمریکای مرکزی واقع است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!