یکشنبه, ۱۲ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دادستان سابق ونزوئلا مادورو را به دادگاه کیفری بین‌المللی می‌کشاند

دادستان سابق ونزوئلا در مصاحبه‌ای مدعی شد که مدارکی درباره قتل‌های بدون دادگاه و نقض‌های حقوق بشری دارد که می‌تواند رئیس جمهوری این کشور را به دادگاه کیفری بین‌المللی بکشاند.

به گزارش ایسنا، لوئیزا اورتگا، دادستان سابق دولت ونزوئلا در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری دویچه وله گفت که اسنادی در اختیار دارد که علیه نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا است و می‌تواند با آنها وی را به دادگاه کیفری بین‌المللی بکشاند. دادستان سابق ونزوئلا به ژنو رفته تا اسناد را درباره نقض‌های حقوق بشر و قتل‌های بدون دادگاهی به مقام‌های مربوطه تحویل دهد.

وی همچنین مدعی شد که شواهدی درباره فساد گسترده در ارتباط با کمپانی ساختمانی برزیلی "اودبرشت" دارد که شامل رشوه گیری مقام‌های دولتی کاراکاس و اختلاس مالی در چندین کشور آمریکای جنوبی می‌شود.

دادستان سابق ونزوئلایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا از بابت تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه مقام‌های ونزوئلایی رضایت دارد یا خیر، گفت: من بر این باورم که این تحریم‌ها بر مردم و جامعه کشورم تاثیری نگذارد. امیدوارم راهی برای خروج از بحران به جای تحریم‌های بین‌المللی پیدا شود.

وی درباره انتخابات فرمانداری‌ها در ونزوئلا که امروز (یکشنبه) برگزار می‌شود،‌ گفت: این انتخابات قرار بود در دسامبر 2016 برگزار شود. این انتخابات حق مردم ونزوئلاست. نگرانی‌هایی دراین باره وجود دارد که این انتخابات تاییدی بر مجلس موسسان تغییر قانون اساسی کشور باشد که از سوی اپوزیسیون ونزوئلا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، چون این باور وجود دارد که این مجلس می‌تواند نتایج هر انتخاباتی را باطل کند. البته شکی نیست که همه باید در این انتخابات شرکت کنند چون مورد حمایت قانون اساسی است نه مجلس موسسان.

دادستان سابق ونزوئلا که پس از برکناری در نتیجه تشکیل مجلس موسسان در اوت سال جاری میلادی به کلمبیا گریخت در ادامه گفت که حمایت‌ها از چاوز، رئیس جمهوری فقید ونزوئلا دیگر آن دورنمای خود را از دست داده است. حالا نوبت به اپوزیسیون رسیده تا موضع خود را در کشور تقویت کنند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!