جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
احتمال تجدید انتخابات فرمانداری ها در برخی ایالت های ونزوئلا

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری ونزوئلا هشدار داد که ممکن است انتخابات فرمانداری ها در برخی ایالت های این کشور که مخالفان دولت در آن ها پیروز شده اند، تجدید شود.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا هشدار داد که انتخابات فرمانداری ها در برخی ایالت های این کشور که مخالان دولت در آن ها پیروز شده اند و از تحلیف در مجلس موسسان خودداری می کنند، ممکن است تجدید شود.


در این انتخابات، نامزدهای حزب سوسالیست در 18 ایالت پیروز شدند و منتخبان پنج ایالت باقی مانده که کاندیدای مخالفان بودند از قسم خوردن در مجلس موسسان این کشور خودداری می کنند.
مجلس موسسان ونزوئلا چند ماه پیش در پی انتخاباتی جنجالی که از سوی مخالفان تحریم شده بود، در اوج بحران‌های سیاسی و اقتصادی به دستور مادورو تشکیل شد و انتقادهای بسیاری را متوجه او ساخت.
مادور در یک سخنرانی تلویزیون گفت: هر کسی که می خواهد فرماندارد شود باید مجلس موسسان را به رسمیت بشناسد؛ در غیر این صورت انتخابات در ایالت هایی که از این کار خودداری کنند، تجدید خواهد شد.
مخالفان دولت می گویند که براساس قانون، مراسم تحلیف باید در پارلمان های منطقه ای برگزار شود نه در مجلس موسسان. رهبران مخالفان اعلام کردند که برای محکوم کردن این انتخابات که از نظر آنان با تقلب صورت گرفته از کشور خارج خواهند شد.
این در حالی است که مادورو آن ها را متهم کرد که در هر انتخاباتی که می بازند فریاد تقلب سر می دهند. وی تاکید کرد: نظام انتخاباتی ونزوئلا امن ترین در جهان است.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا در ماه‌های گذشته با یک بحران عمیق اقتصادی دست به گریبان بوده و تورم افسار گسیخته سبب گرانی و کمبود شدید کالاهای اساسی در این کشور شده است.
این کشور در چند ماه گذشته شاهد اعتراض های ضد دولتی خشونت آمیز با ده ها کشته و زخمی بوده است.
دولت ونزوئلا پس از پایین آمدن بهای نفت با بدترین چالش های سیاسی و اقتصادی تاریخ این کشور روبرو شده و همچنان با چالش جدی بحران کمبود مواد غذایی و دارو دست و پنجه نرم می کند.
دولت نیکلاس مادورو مخالفانش را به تلاش برای براندازی دولت خود و دولت آمریکا را به طراحی یک کودتا در این کشور متهم کرده است.
دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اخیرا تحریم های مالی جدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کرد که به گفته مقام های دولت کاراکاس با هدف فلج کردن اقتصاد این کشور انجام شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!