یکشنبه, ۱۹ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رویترز: سوگند فرمانداران مخالف دولت ونزوئلا، شکستی دیگر برای مخالفان مادورو

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: چهار نفر از پنج فرماندار برگزیده مخالفان دولت ونزوئلا، در شکستی دیگر برای مخالفان، دیروز (دوشنبه) سوگند یاد کرده و فعالیت خود را به عنوان فرمانداران جدید آغاز کردند.

خبرگزاری انگلیسی امروز (سه شنبه) در گزارشی افزود: مخالفان دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا، پیش از برگزاری انتخابات فرمانداری بشدت امیدوار بودند که بتوانند حامیان دولت را شکست دهند و نشان دهند مخالفت ها علیه دولت کاراکاس رو به افزایش است؛ اما آنها پس از اعللام نتایج، فقط توانستند پنج کرسی از 23 ایالت این کشور را به دست آورند که شکستی دیگر برای آنها محسوب می شد.


مخالفان که شرایط را این گونه می دید به نتایج انتخابات اعتراض کردند.
این شکست مخالفان دولت توانایی آنها را برای شکست دادن حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نیز کاهش داده است.
پس از اعلام نتایج انتخابات، مقامات مخالفان دولت کاراکاس اعلام کردند که هیچ کدام از فرمانداران برگزیده در این انتخابات در مجلس موسسان برای سوگند یاد کردن، حاضر نخواهند شد، چون این مجلس را به رسمیت نمی شناسند؛ اما فرمانداران مخالف دولت که در انتخابات پیروز شده بودند (به جز یکی از آنها) دیروز در مجلس موسسان ونزوئلا حاضر شدند و سوگند یاد کردند.
نیکلاس مادورو پیشتر هشدار داده بود که اگر فرمانداران منتخب سوگند یاد نکنند، در ایالت های آنها انتخابات جدید برگزار خواهد شد. مادورو پس از سوگند یاد کردن این فرمانداران مخالف منتخب، به آنها تبریک گفت و تصریح کرد سه شنبه (امروز) با آنها دیدار خواهد کرد.
خبرگزاری کوبایی تله سور نیز گزارش داد: دلسی رودریگز رئیس مجلس موسسان ونزوئلا نیز سوگند یاد کردن این فرمانداران مخالف منتخب را تایید کرد.
به گزارش ایرنا، پیشتر براساس اعلام نتایج رسمی از سوی شورای ملی انتخابات ونزوئلا، حزب سوسیالیست ونزوئلا به رهبری نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور توانست 17 کرسی از 23 کرسی فرمانداری را به دست آورد.
این دومین انتخابات در ونزوئلا در سال جاری میلادی پس از انتخابات مجلس موسسان بود. این مجلس در اوج بحران‌های سیاسی و اقتصادی ونزوئلا به دستور «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور تشکیل شد و انتقادهای بسیاری را متوجه او ساخت.
ونزوئلا در ماه‌های گذشته با یک بحران عمیق اقتصادی دست به گریبان است و تورم افسار گسیخته موجب گرانی و کمبود شدید کالاهای اساسی در این کشور شده. مادورو آمریکا و متحدانش را به تلاش برای کودتا و براندازی دولتش متهم کرده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!