دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
پوجدمونت از ایجاد یک ساختار پایدار برای ارتباط با دولت اسپانیا خبر داد

مادرید- ایرنا- «کارلس پوجدمونت» رئیس معزول محلی کاتالونیا روز پنجشنبه از ایجاد یک ساختار پایدار برای هماهنگی اقدامات دولتش از بلژیک که آن را 'مشروع' دانست ، خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، پوجدمونت در نامه ای از بلژیک خطاب به مردم کاتالونیا ابراز داشت: 'سردرگمی ناشی‌ از فقدان پاسخ سریع به حملات بیش از حد علیه نمایندگان و نهادهای قانونی کاتالونیا را درک می‌ کند' و هشدار داد که 'در مقابل این سناریوی پیچیده ، دولت مشروع وی به وظایف خود عمل خواهد کرد'.


پوجدمونت افزود که از بروکسل با یک ساختار پایدار که امروز برای هماهنگی اقدامات دولت محلی راه اندازی می‌ شود، سیاسی گرایی عدالت اسپانیا و عدم بی‌ طرفی‌ آن را مورد تردید قرار داده و بر تعهد ملت کاتالونیا برای حق تعیین سرنوشت، گفت وگو و یک راه حل توافق شده تاکید خواهد کرد.
وی ازسوی دیگر در نامه خود از آنچه وی 'اقدامات سرکوبگرایانه' و 'انحطاط دموکراتیکی دولت اسپانیا' خواند که مورد حمایت اتحادیه اروپاست ، انتقاد کرد.
پوجدمونت افزود که نقشه راه برای هفته های آینده ، روشن و شفاف است و در مقابل اعمال ماده 155 قانون اساسی‌ ازسوی دولت مرکزی اسپانیا، اکنون باید به طور دموکراتیک، کسانی‌ را خواستند با یک کودتا، نهادهای کاتالونیا را تصاحب کنند از این نهادها اخراج کرد.
رئیس معزول دولت محلی اضافه نمود: به همین دلیل، انتخاباتی را که دولت اسپانیا برای روز 21 دسامبر (30 آذر) تعیین نموده را همانند یک چالش برای به دست گرفتن کامل دموکراسی بدون زندانیان ، انتقام جویی و بدون خشم و سرشار از آینده ، گفت وگو و توافق قلمداد می‌ کنیم.
پوجدمونت اشاره کرد که دیگر عنصر اصلی نقشه راه آزادی زندانیان سیاسی(معاون و 7 تن از اعضای معزول دولت محلی) 'که در گروگان دولت اسپانیا هستند' می‌ باشد.
کاتالونیا بخش خودمختار با هفت میلیون و 500 هزار نفر جمعیت در شمال شرقی‌ اسپانیا و خواستار استقلال از دولت مرکزی است .این بخش به لحاظ مالی‌ ، بانکی و امور بندری ، اهمیت ویژه ای دارد .
ایالت کاتالونیا ، اول اکتبر (9 مهر) صحنه برگزاری همه پرسی‌ استقلال بود.
این همه پرسی‌ به موجب قانون اساسی‌ اسپانیا ، غیرقانونی اعلام شد و دادگاه قانون اساسی‌ این کشور نتایج آن را نپذیرفت.
در جریان این همه پرسی‌ ، درگیری هایی‌ میان نیروهای امنیتی و رای دهندگانی رخ داد که اصرار بر انداختن رای خود به صندوق ها داشتند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!