جمعه, ۲۶ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مقام پارلمانی مکزیک: ایران در ثبات منطقه وجهان نقش مهمی دارد

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون روابط خارجی (آسیا- اقیانوسیه) مجلس سنای مکزیک با اشاره به نقش مهم ایران در ثبات منطقه ای و بین المللی، روابط دو کشور را دوستانه و رو به گسترش توصیف کرد و گفت مجلس سنای مکزیک از همه اقدامات برای تعمیق روابط با ایران حمایت می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سفارت ایران در مکزیک 'تئوفیلو تورس' دیروز (چهارشنبه) در دیدار با 'محمد تقی حسینی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک در خصوص راه های گسترش روابط دوجانبه میان تهران و مکزیکو سیتی به رایزنی پرداخت.


تورس با ابراز خرسندی از افزایش همکاریهای دو جانبه و توسعه روابط در همه زمینه ها از حمایت جمهوری اسلامی ایران در انتخاب سناتور کوئباس از مکزیک جهت تصدی ریاست اتحادیه بین المجالس قدردانی نمود و آمادگی سنای مکزیک را برای هر گونه کمک جهت توسعه مناسبات دوجانبه ابراز داشت.
وی با اشاره نقش ایران را در ثبات منطقه ای و بین المللی، مهم دانست وگفت که روابط کشورش با تهران دوستانه و رو به گسترش است وسنای مکزیک از همه اقدامات برای گسترش روابط با ایران حمایت می کند.
رئیس کمیسیون روابط خارجی آسیا- پاسیفیک مجلس سنای مکزیک، حمایت قاطع کشورش را از چندجانبه گرایی وتقویت گفت وگو برای حل و فصل اختلافات بین المللی را مورد تاکید قرار داد و آن را به عنوان اصلی مهم در سیاست خارجی مکزیک توصیف کرد.
'محمد تقی حسینی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، این دیدار ضمن اشاره به روابط دیرینه و توام با احترام مکزیکوسیتی وتهران گفت: مایه خرسندی است که روابط دو کشور در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و بین المللی گسترش قابل توجهی یافته است و در عین حال موقعیت های زیادی برای افزایش همکاری دو کشور وجود دارند که بایستی با تلاش مشترک آنها را به مرحله اجرا رساند.
حسینی همچنین همکاری دو کشور در سازمان های بین المللی و به ویژه در زمینه خلع سلاح هسته ای و ایجاد جهانی امن تر را که آرمان دو کشور ایران و مکزیک می باشد، خوب توصیف کرد و افزود: چندجانبه گرایی به عنوان سنگ بنای روابط بین المللی کنونی از سوی برخی قدرت ها در معرض خطر است و کشورهایی مانند مکزیک و ایران با همکاری خود می توانند این اصل بنیادین را تقویت کنند.
سمینار یکصد و پانزدهمین سالگرد اولین تماس های بین ایران و مکزیک، با همکاری مجلس سنای مکزیک و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مکزیکوسیتی در محل ساختمان تاریخی سنای مکزیک و با حضور اساتید دانشگاه و صاحب نظران برگزار می گردد.
همچنین در نمایشگاه اسناد تاریخی روابط دو کشور در محل ساختمان سنا در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!