جمعه, ۱۷ می ۲۰۲۴
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دولت و اپوزیسیون ونزوئلا مذاکره را از سر می‌گیرند

دولت و اپوزیسیون ونزوئلا تلاش برای مذاکره را از سر خواهند گرفت. این سومین اقدام دولت نیکولاس مادورو و مخالفانش برای شکستن بن‌بست تلخ سیاسی در سال جاری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در میانه بحران وخیم اقتصادی که به افزایش سوءتغذیه و بیماری‌های قابل پیشگیری انجامیده است، تلاش‌های پیشین برای مذاکره با اتهام متقابل میان دو طرف روبه رو شد و بدون پیشرفت پایان یافت.

رهبران اپوزیسیون اظهار کرده‌اند، با این که نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا پیش از این به جای اعمال اصلاحات جدی، از مذاکرات برای اتلاف وقت استفاده کرده، دور جدید گفت‌وگوها همچنان لازم است تا به حصول اطمینان از برگزاری آزاد و عادلانه انتخابات ریاست جمهوری کمک شود. انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در سال 2018 برگزار خواهد شد.

خولیو بورگس، رییس مجلس ملی به رهبری اپوزیسیون، در کنفرانسی خبری گفت: ما روابط را در آمریکای لاتین گسترش داده‌ایم و اکنون با همراهی کشورها و دولت‌های دوست، می‌توانیم شرایط انتخابات ریاست جمهوری را بهبود ببخشیم.

در ماه سپامبر، اپوزیسیون با تاکید بر برآورده نشدن خواسته‌های آنان از جانب دولت، از جمله آزادی فعالان اپوزیسیون زندانی و ایجاد مکانیزمی برای ورود کمک‌های بشردوستانه خارجی، از مذاکره با حزب حاکم سوسیالیست کنار کشید.

لوییس فلوریدو، قانونگذار و سخنگوی اپوزیسیون در فرایند گفت‌وگوها، اظهار کرد، اپوزیسیون به دنبال یک شورای انتخابات جدید خواهد بود و برای شرکت در این انتخابات تلاش خواهد کرد.

وی افزود، پاراگوئه، مکزیک و شیلی، فرایند گفت‌وگوها را همراهی خواهند کرد.

خورخه رودریگز، وزیر اطلاعات ونزوئلا در توییتر خود نوشت: مذاکرات از تاریخ 15 نوامبر در جمهوری دومینیکن ادامه می‌یابد.

دو طرف "نشست‌های اکتشافی" خود را در ماه سپتامبر با حمایت دانیلو مدینا، رییس جمهور دومینیکن برگزار کردند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!