سه شنبه, ۰۷ می ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رئیس جمهوری بولیوی:چگونه ونزوئلا با برگزاری انتخابات، متهم به دیکتاتوری می شود؟

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری بولیوی با بیان اینکه آمریکا همچنان قصد دارد در ونزوئلا مداخله و نفوذ کند تا منابع طبیعی این کشور را در اختیار بگیرد، می گوید چگونه است که ونزوئلا که امسال تاکنون دو انتخابات برگزار کرده، اما متهم به دیکتاتوری می شود؟

به گزارش خبرگزاری کوبایی پرنسا لاتینا، 'اوو مورالس' رئیس جمهوری بولیوی روز یکشنبه در سخنانی به سابقه قدرتهای جهان برای دست یافتن به ثروت های دیگر کشورها اشاره کرد و افزود تلاش های واشنگتن برای مداخله در امور ونزوئلا با هدف بدست آوردن منابع غنی طبیعی این کشور ادامه دار بوده است.


رئیس جمهوری بولیوی اضافه کرد: 'لوئیس آلماگرو' دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی توطئه ها، تحریکات و اقدامات خصمانه را علیه ونزوئلا در دستور کار دارد در حالیکه در جایگاهی برای متهم کردن و قضاوت ونزوئلا قرار ندارد.
مورالس افزود، تنها در سال 2017، ونزوئلا سه انتخابات برگزار کرد که آخرین آن (انتخابات شهردای ها) در تاریخ 10 دسامبر(19 آذر) خواهد بود. چگونه است که در ونزوئلا دو انتخابات در سال جاری میلادی برگزار شده و یکی دیگر نیز برگزار خواهد شد و مردم، مقامات خود را با رای انتخاب می کنند، اما متهم به دیکتاتوری می شود؟
رئیس جمهوری بولیوی یاد و خاطره هوگو چاوز رئیس جمهوری فقید ونزوئلا را گرامی داشت و او را انسانی با احساس عمیق زندگی و نوع دوستی و همچنین فردی وطن پرست و ضد امپریالیست توصیف کرد.
به گزارش ایرنا، این اظهارات مورالس در مورد ادامه اقدامات امریکا برای مداخله در امور ونزوئلا در حالی مطرح شده است که وی بارها از سیاست های کاخ سفید در آمریکای لاتین به ویژه کشورهای چپ گرای این منطقه به شدت انتقاد کرده بود.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!