سه شنبه, ۰۷ می ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ادامه عملیات جستجوی چندملیتی برای یافتن زیردریایی آرژانتین

تهران-ایرنا- عملیات جستجوی چند ملیتی برای یافتن زیردریایی ناپدید شده آرژانتین در اقیانوس اطلس که از اواخر روز گذشته(یکشنبه) آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، این عملیات جستجو برای یافتن زیردریایی مفقود شده آرژانتینی در حالی ادامه دارد که نگرانی ها در مورد سرنوشت 44 خدمه آن که چهار روز پیش تماس های نامشخصی از آن دریافت شده بود، افزایش یافته است.


مقامات آرژانتین در حال همکاری با چندین کشور از جمله آمریکا و انگلیس برای یافتن این زیردریایی هستند.
وابستگان و اعضای خانواده خدمه این زیردریایی ناپدید شده روز گذشته در یک پایگاه دریایی در شهر ساحلی 'مار دل پلاتا' حضور یافتند و همچنان با نگرانی منتظر نشانه هایی از این زیردریایی هستند. کلیسای کاتولیک آرژانتین نیز از مردم این کشور خواسته است برای خدمه این زیردریایی دعا کنند.
مقامات دریایی آرژانتین اعلام کردند که موج های بلند و وضعیت نامساعد هوا عملیات جستجو را پیچیده کرده است.
'انریکه بالبی' سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین اواخر روز گذشته گفت: ما نمی توانیم هیچ چیز را رد کنیم.
پیش از این وزارت دفاع آرژانتین روز شنبه با اعلام اینکه به نظر می رسد چندین سیگنال از این زیردریایی بدست آمده، امیدواری ها را برای سالم بودن آن افزایش داد اما اواخر روز یکشنبه این امیدها با اعلام یک مقام نیروی دریایی که منبع این سیگنال ها مشخص نیست، کمرنگ کرد.
'ایریدیوم' یک شرکت مربوط به ارتباطات ماهواره اعلام کرد که تماس های دریافت شده از تجهیزات این شرکت در این زیردریایی نبوده است.
گزارش هایی نیز منتشر شده مبنی بر اینکه نیروی دریایی آمریکا و ناسا برای کمک به یافتن این زیردریایی اقداماتی انجام داده اند.
نیروی دریایی سلطنتی انگلیس نیز اعلام کرد یک زیردریایی ویژه نجات را برای کمک به این تیم عملیاتی اختصاص داده است.
رسانه های آرژانتین از جمله روزنامه ' کلارین' و پایگاه اینترنتی 'ناسیون' نیز در گزارش هایی به ادامه عملیات جستجو برای یافتن این زیردریایی ناپدید شده اشاره کردند.
یک مقام نیروی دریایی آرژانتین نیز تاکید کرد که تا یافتن نشانه هایی از این زیردریایی جستجوها ادامه خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، زیردریایی 'آرا سن خوان' (ARA San Juan) آخرین بار چهارشنبه گذشته در خلیج 'سن خورخه' (San Jorge Gulf) و در فاصله 432کیلومتری از سواحل شرقی آرژانتین رویت شده بود.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!