یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مادورو: آماده‌ایم فروش نفت به آمریکا را متوقف کنیم/ تحریم‌های واشنگتن مشکل‌ساز نیست

رئیس جمهوری ونزوئلا با حمایت از رئیس جدید شرکت ملی نفت این کشور، گفت که کشورش آماده است فروش نفت به آمریکا را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا این سخنان را در مراسمی که برای ادای سوگند یک ژنرال ارشد ارتش که به عنوان رئیس جدید شرکت ملی نفت (PDVSA) انتخاب شده، ایراد کرد.

مادورو در این مراسم گفت: رئیس جدید شرکت PDVSA مردی برخواسته از ملت ونزوئلا است و مهمتر اینکه او صادق است. در این میان کارگران در شعارهایی خواستار پاکسازی PDVSA شدند.

او در عین حال گفت که در باره اثرات تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس اغراق شده و مشکل آفرین نیست.

ونزوئلا ۱.۹ میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کند که آمریکا ۷۵۰ هزار بشکه آن را می‌خرد.

مادورو در مراسم انتصاب رسمی ژنرال "مانوئل کوئه‌ودو" برای ریاست کمپانی بزرگ نفتی ونزوئلا گفت:‌ روزی که آنها دیگر نخواهند نفت ما را بخرند، ما مشکلی نداریم و این نفت را به آسیا می‌فروشیم.

مادورو همواره دولت آمریکا را مقصر اصلی در بحران اقتصادی در ونزوئلا می‌داند چون اکثر درآمد این کشور از راه فروش نفت در بازار بین المللی به دست می‌آید.

کمپانی بزرگ نفتی PDVSA ونزوئلا و دولت کاراکاس به کوتاهی در پرداخت بدهی‌های خود اذعان کرده است.

رئیس جمهوری ونزوئلا به دنبال مذاکره مجدد برای بدهی خارجی ۱۵۰ میلیارد دلاری کشورش است که ۳۰ درصد آن به این کمپانی نفتی مربوط می‌شود. اما تحریم‌های واشنگتن بانک‌ها و اشخاص حقیقی آمریکایی را از خرید سهام جدید ونزوئلا که برای حل بحران بدهی‌های این کشور ضروری است، منع می‌کند.

رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه صحبت‌هایش گفت: اگر شما از ما بخواهید که به فروش نفت ادامه دهیم، این کار را می‌کنیم. اما اگر شما به حرف‌های افراط گرایان راست افراطی گوش دهید، ما نفت خود را به سراسر جهان می‌فرستیم و این کار را انجام می‌دهیم.

مقابله با فساد در شرکت نفت

در حال حاضر شرکت ملی نفت ونزوئلا PDVSA دچار برخی از رسوایی‌های مالی شده است.

پس از اعلام دولت ونزوئلا برای مبارزه با فساد، ژنرال‌های ارتش ونزوئلا برای پست‌های مدیریتی انتخاب شده‌اند.

رویترز به نقل از منابع آگاه در بخش انرژی ونزوئلا نوشت: انتصاب کوئدو ممکن است خروج مدیران از PDVSA را تسریع کرده و مشکلات اداره این شرکت را در شرایطی که تولید نفت به پایین‌ترین میزان در حدود ۳۰ سال گذشته سقوط کرده است، تشدید کند.

حدود ۵۰ مقام شرکت نفتی PDVSA از ماه اوت که دولت علیه فساد مالی اعلام جنگ کرد، دستگیر شده‌اند.

منابع آگاه در شرکت PDVSA می‌گویند دولت مادورو از ادعاهای فساد برای به حاشیه راندن رقبا و عمیق کردن کنترل خود بر صنعت نفت استفاده کرده است. نفت بیش از ۹۰ درصد از درآمد صادراتی ونزوئلا را تشکیل می‌شود.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!