جمعه, ۱۷ می ۲۰۲۴
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
سفیر ایران در کوبا: استفاده ابزاری دولت ها از افراطگرایان خطرناک است

تهران- ایرنا- 'کامبیز شیخ حسنی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا طی مصاحبه ای با نشریه 'تراباخادورس' این کشور، استفاده ابزاری برخی دولت ها از افراطگرایان و تروریستها برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی شان را اشتباهی خطرناک دانست.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شیخ حسنی در مصاحبه با پرتیراژترین نشریه اسپانیولی زبان کوبا درباره جنایات گروه تروریستی داعش در حق ملت های عراق و سوریه گفت مبارزه با آن مستلزم عزم جهانی و اتحاد و همراهی تمامی کشورها و ملتهای صلح دوست می باشد.
وی در ادامه اظهار داشت که اگر در سال 2011 طرح رئیس جمهوری ایران تحت عنوان 'جهان علیه خشونت طلبی و افراط گرایی' اجرایی می شد، شاید شاهد این حد از جنایات و خونریزی ها در منطقه نمی بودیم.
سفیر کشورمان ضمن تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروههای تروریستی اضافه کرد که کمک های کشورمان به دولت های عراق و سوریه مستشاری بوده و با درخواست دولتهای قانونی عراق و سوریه انجام شده و بر خلاف حضور غیر قانونی برخی کشورها از جمله آمریکا در سوریه است.


شیخ حسنی در خصوص حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم عراق و سوریه در دوران خاتمه حضور جغرافیایی گروههای تروریستی گفت جمهوری اسلامی ایران در تمامی مراحل مبارزه با داعش و سایر گروههای تروریستی و با دعوت دولتهای قانونی آنها، در کنار ملت و دولت سوریه و عراق بوده و پس از این نیز در روند سیاسی، ایجاد ثبات و دوران سازندگی در کنار آنها خواهد بود.
این مقام ایرانی، اضلاع سازنده و پایه گذار داعش را سه محور 1- ایدئولوژی و آبشخور فکری آن منتج از افراط گرایی برخاسته از تفکرات وهابی- تکفیری 2- سیاست ها و مطامع سلطه جویانه برخی قدرتهای فرامنطقه ای و در راس آنها آمریکا، 3- رژیم کودک کش اسرائیل که بیشترین منفعت را تاکنون از اوضاع متشنج در منطقه برده است، اعلام و در خاتمه ابراز امیدواری کرد سرمایه گذاران این پدیده شوم، از سرنوشت آن درس گرفته و جهان شاهد ظهور گروههای تروریستی در اشکال و یا با عناوین جدید نباشد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!