سه شنبه, ۱۴ می ۲۰۲۴
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مادورو:اقتصاد ونزوئلا درمسیر احیاء قرار می گیرد/تروریست ها را آمریکا اعزام کرده است

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری ونزوئلا روزگذشته(سه شنبه) اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سال 2018 در مسیر احیاء و بهبودی قرار خواهد گرفت. وی همچنین در اظهارنظری دیگر گفت: تروریست ها از یک پادگان نظامی ما سلاح دزدیده اند و نیروهای مسلح ما به آنها پاسخ می دهند.

به گزارش شبکه تله سور، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا دریک نشست کاری باحضور شهرداران وفرمانداران این کشورباهدف تضمین مسیر بهبودی اقتصادی ونزوئلا در سال 2018 حضور یافت و در این نشست شرکت کنندگان اهداف راهبردی برای تضمین روند بهبودی اقتصاد ونزوئلا که ماههاست با بدتری چالش سالهای اخیر مواجه شده، مورد بررسی قرار گرفت.


مادورو در این نشست گفت: ونزوئلا به خوبی سال 2017 را در زمینه مشارکت عمومی، آزادی و دمکراسی رو به پایان می برد. ما 2018را به عنوان سال احیاء اقتصاد، بهبودی جامع زندگی اجتماعی و سیاسی و امور دمکراتیک ترسیم می کنیم.
این اظهارات مادورو در حالی منتشر شده است که این کشور شرایط بسیار سختی را به دلیل کبود مواد غذایی، دارو و تورم بسیار بالا تجربه می کند.
دولت مادورو سال 2017 را در پیروزی در سه انتخابات عمومی در این کشور به پایان می رساند و این در حالی است که مخالفان دولت مذاکرات با نمایندگان دولت را پذیرفته اند و این مذاکرات در روزهای اتی از سر گرفته خواهد شد.
از سوی دیگر خبرگزاری رویترز گزارش داد که نیکلاس مادورو همچنین روز گذشته اعلام کرد که ' تروریست ها' اخیرا وارد یک یگان حفاظت ملی شده و تسلیحات موجود در این مکان را دزدیده اند.
'اسکار پرز' یک خلبان ونزوئلایی که پیشتر به سازماندهی حمله به یک ساختمان دولتی در این کشور متهم شده بود، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
در ویدئویی از سوی این خلبان مشخص شد که افراد نقاب دار کنترل یک پادگان نظامی را در اختیار گرفتند و پس از ان عکس های هوگو چاوز و مادورو را از بین بردند.
این مهاجمان ضمن دستگیر کردن شماری از سربازان از انها به دلیل حمایت از دولت انتقاد کردند.
اسکار پرز در این ویدئو عنوان کرد: بزودی ما این جنگ را خواهیم برد و ونزوئلا ازاد می شود.
رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به این حمله عنوان کرد: به نیروهای مسلح اعلام کردم در هر جایی گروههای تروریست را مشاهده کردند، به سوی آنها شلیک کنند.
وی گروههای مخالف در شهر میامی امریکا را عامل سازماندهی این حمله معرفی کرد.
مادورو افزود:آیا این افراد فکر می کنند می توانند با حمله یه یک یگان نظامی ما و دزدیدن تسلیحات دمکراسی این کشور را تهدید کنند؟
رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن محکوم کردن این حمله از مهاجمان به عنوان تروریستهای فرسناده شده از سوی دشمن ایدئولوژیک وی (آمریکا) یاد کرد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!