سه شنبه, ۲۳ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مورالس: آمریکا نامشروعترین کشور دنیاست

تهران - ایرنا - 'اوو مورالس' رئیس جمهوری بولیوی در توییتی نوشت: آمریکا به دلیل سیاستهای مداخله جویانه، تبعیض نژادی و نظام سرمایه داری خود نامشروعترین کشور دنیاست.

به گزارش شبکه تله سور، رئیس جمهوری بولیوی دیروز (یکشنبه) در توییت جدید خود ضمن اعلام مجدد حمایتش از ونزوئلا در برابر سیاستهای مداخله جویانه امریکا در این توییت عنوان کرد: آمریکای لاتین دیگر مستعمره یانکی ها نیست.


وی در ادامه این توییت آمده است: آمریکا که بخاطر سیاستهای مداخله جویانه، تبعیض نزادی و دنباله روی از نظامی سرمایه داری که جهان و صلح میان مردم را نابود می کند، نامشروعترین و غیر قانونیترین کشور دنیاست، از مجمع ملی قانونگذاری (مجلس موسسان) ونزوئلا به عنوان یک مجلس ناشروع یاد کرده است.
رئیس جمهوری بولیوی در ادامه تصریح کرد که ونزوئلا همچون بولیوی یک کشور قابل، آراد و مستقل است.
'تاد رابیسنون' کاردار جدید آمریکا در ونزوئلا اخیرا در پیامی در شبکه های اجتماعی نوشت: ماموریت من یافتن فرصت ها برای بازگشت رفاه و دمکراسی به ونزوئلا است.
دلسی رودریگز رئیس مجلس موسسان ونزوئلا نیز ضمن محکوم کردن اظهارات این دیپلمت امریکایی گفت که حتی فکر کردن این دیپلمات آمریکایی در مورد دمکراسی ونزوئلا توهین است.
به گزارش ایرنا، اوو مورالس یکی از روسای جمهوری چپ گرای آمریکای لاتین بوده که مخالف سرسخت سیاستهای امریکا در منطقه امریکای لاتین محسوب می شود. وی بارها از تلاش واشنگتن برای نفوذ در کشورهای امریکای لاتین و برهم زدن ثبات این منطقه سخن به میان آورده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!