یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تداوم خشونتهای فزاینده در مکزیک با کشته شدن 32 نفر در کمتر از 24 ساعت

تهران- ایرنا- مقامات مکزیک اعلام کردند که دست کم 32 نفر از جمله پنج زن و چند کودک در کمتر از 24 ساعت به دنبال درگیری اعضای کارتل های مواد مخدر رقیب در شمال این کشور، کشته شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه تله سور، این مقامات روز گذشته اعلام کردند که این درگیری مربوط به یک مناقشه قلمرویی میا ن دو گروه رقیب در شهر ' خوآرس' بوده است.


با اینکه مقامات مکزیک پیش از این از اتخاذ تدابیر امنیتی برای جلوگیری از خشونت فزاینده در این کشور خبر داده بودند، اما این آمار نشان می دهد که خشونتها در مکزیک همچنان یک چالش اصلی به شمار می رود.
'آرماندو کابادا' شهردار خوآرس تصریح کرد که این تعداد کشته ظرف کمتر از 24 ساعت به دلیل کاهش امنیت در مکزیک نبوده بلکه به دلیل تداوم درگیری میان این دو گروه رقیب بوده است.
در یکی از درگیری ها مهاجمان مسلح به سوی دو مغازه تعمیرکار شلیک کردند که شش تعمیرکار کشته شدند.
خوآرس همچنان یکی از خشونت آمیزترین شهرهای مکزیک به حساب می آید. براساس اعلام یک دفتر دادستانی ایالتی در مکزیک تنها در سال گذشته میلادی 770 نفر در خشونتهای شهر خوآرس کشته شدند.
مقامات مکزیک پیشتر اعلام کرده بودند که برای مقابله با چالش خشونتهای فزاینده در این کشور، یک قانون امنیتی داخلی را پیشنهاد داده اند که براساس آن ارتش اختیارات گسترده تری بدست می آورد. این در حالی است که منتقدان می گویند این اختیارات منجر به نقش حقوق بشر و افزایش خشونتها خواهد شد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!