یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
استاد دانشگاه درآمریکا: بین اتحادیه اروپا وآمریکا بر سر کوبا تنش ایجاد می شود

تهران - ایرنا - یک استاد دانشگاه در آمریکا تصریح کرد که اتحادیه اروپا با آمریکا بر سر مسئله رابطه با کوبا دچار اختلاف و تنش می شود.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری اسپوتنیک، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اخیرا به کوبا رفته وبا مقامات این کشور دیدار وگفت و گو کرد، از دولت دونالد ترامپ به دلیل تغییر سیاست امریکا در بهبود روابط با کوبا انتقاد کرد.به نظر می رسد که بااین سفر موگرینی، اتحادیه اروپا آشکارا تمایل خود را برای گسترش روابط با هاوانا نشان داده است.


در همین حال'فولتون آرمسترانگ'یک استاد دانشگاه آمریکا از عزم اتحادیه اروپا برای قدم نهادن در ایجاد رابطه بیشتر با کوبا تمجید کرد.
آرمسترانگ که پیش از این سمت های دولتی مربوط به امور اطلاعاتی و سیاستگذاری برای منطقه امریکای لاتین داشته گفت که اتحادیه اروپا با آمریکا بر سر مسئله کوبا با اختلافاتی روبرو می شود.
وی افزود: موضوع این است که امریکا از رابطه و تعامل با کوبا کنار کشیده و اتحادیه اروپا نیز طبیعتا می گوید'بسیار خوب اگر شما (آمریکایی ها) به دنبال تعامل باهاوانا نیستید، ماباکوبا وارد تعامل می شویم'.فکر می کنم این منصفانه است که به رهبری اتحادیه اروپابرای پاسخ مثبت به سیاست اوباما در بهبود روابط با کوبا امتیاز داد. ترامپ نشان داده که قصد ندارد به روند بهبودی روابط با هاوانا انرژی تزریق کند بنابراین طبیعی است اتحادیه اروپا وارد عمل شود.
آرمسترانگ در مورد این مسئله که آیا دولتمردان آمریکایی نمی توانند ازنزدیک بودن امریکا باکوبا درموضوع تجارت و یکسری مسائل دیگر بهره برداری کنند، گفت: این درست است که همجواری می تواند منافعی برای آمریکا داشته باشد. وزارت خارجه آمریکا هرگز واقعا این حقیقت را که کوبا یک مسئله سیاسی داخلی محسوب می شود نه مسئله مربوط به سیاست خارجی پنهان نکرده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!