چهارشنبه, ۱۵ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
جمعی از اعضای کنگره نمایندگان اسپانیا به قدس اشغالی می روند

مادرید- ایرنا- 12تن از نمایندگان احزاب مردمی، سوسیالیست، شهروندان و کومپرومیس اسپانیا روز جمعه با هدف شناخت اوضاع منطقه و چگونگی کارکرد پروژه های همکاری، اسپانیا و اتحادیه اروپا، راهی بیت المقدس و سرزمین های فلسطینی شدند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه ، هدف اصلی‌ این نمایندگان احزاب اسپانیایی ، تقاضا از مادرید و اتحادیه اروپا برای دست به کار شدن به نفع فلسطین است .


بر اساس این گزارش، تمامی نمایندگان یادشده عضو گروه دوستی با فلسطین هستند و در جریان بازدید خود با «محمود عباس» رئیس تشکیلات فلسطینی و« ریاض المالکی» وزیر خارجه این تشکیلات دیدار و گفت و گو خواهند داشت .
نمایندگان احزاب اسپانیادر طول سفر یک هفته ای به سرزمین های اشغالی فلسطین از شهرهای الخلیل ، نابلس ، رام الله و قدس بازدید خواهند کرد.
«پابلو بوستیندوی» سخنگوی حوزه خارجی حزب پودموس اسپانیا در نشستی با خبرنگاران گفت که علاوه بر نشست هایی با مقام های فلسطینی ، نمایندگان اسپانیایی امیدوارند که بتوانند ملاقات هایی‌ را با سازمان های خانواده های اسیران ، سازمان های زنان و سازمان های حقوق بشر در فلسطین داشته باشند .
به گفته بوستیندوی، ایده و محرک اصلی برای رفتن به سرزمین های اشغالی فلسطین اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام قدس ه عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این کشور به این شهر است .
«انریک باتالر» نماینده حزب کومپرومیس نیز بر ضرورت به رسمیت شناختن دولت و کشور مستقل فلسطین از سوی دولت اسپانیا تاکید کرد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!