یکشنبه, ۱۹ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کشته شدن چند نفر به دنبال عملیات نیروهای امنیتی ونزوئلا علیه یک خلبان تحت تعقیب و گروهش

تهران- ایرنا- وزارت کشور ونزوئلا در بیانیه ای اعلام کرد، چند نفر از جمله دو افسر پلیس طی عملیاتی برای دستگیری یک خلبان و گروه تحت تعقیبش که سال گذشته با بالگرد به ساختمان دیوان عالی حمله کرده بودند، کشته شدند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری فرانسه با اعلام این مطلب افزود: در این بیانیه عنوان شد که اعضای یک ' گروه تروریستی' طی این درگیری های شدید کشته و پنج نفر از اعضای این گروه بازداشت شدند.
وزارت کشور ونزوئلا اعلام نکرد که آیا در این عملیات ' اسکار پرز' خلبانی که طی اعتراض های سال گذشته در ونزوئلا با بالگرد به ساختمان دیوان عالی حمله کرد، بازداشت و یا کشته شده است.


در بحبوحه اعتراض های ژوئن گذشته در ونزوئلا، اسکار پرز به همراه همدستانش با بالگرد بر فراز ساختمان دیوان عالی در کاراکاس به پرواز درآمد و چهار نارنجک از این بالگرد به سوی ساختمان پرتاب شد. این حادثه تلفاتی به همراه نداشت. پس از این حمله اسکار پرز و همراهانش فراری و تحت تعقیب بودند. مقامات ونزوئلا اسکار پرز را به انجام حمله ای تروریستی متهم کرده بودند.
این خلبان تحت تعقیب پیشتر در ویدئوهایی گفته بود که وی علیه حکومت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا می جنگد.
در ادامه بیانیه وزارت کشور ونزوئلا عنوان شد: این تروریستها که به شدت مسلح بودند، به سوی نیروهای امنیتی تیراندازی کردند و در نهایت این تروریستها کشته شدند.
اسکار پرز نیز در زمان مواجهه با حمله نیروهای امنیتی ونزوئلا ویدئویی را در توییتر منتشر کرد و در حالی که خونین بود گفت که توسط نیروهای امنیتی محاصره شده است.
شبکه تله سور نیز در گزارشی تایید کرد، گروهی که عامل حمله به ساختمان دیوان عالی در کاراکاس بود پس از درگیری با نیروهای امنیتی متلاشی شد.
در بیانیه وزارت کشور ونزوئلا اعلام شد که دو نیروی امنیتی ونزوئلا نیز در این درگیری کشته شدند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!