یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اندیشکده اسپانیایی:ترامپ باعث شده نگرش اسپانیایی ها به آمریکا منفی شود

مادرید- ایرنا-براساس آخرین مطالعه موسسه پادشاهی 'ال کانو' که مهمترین اندیشکده اسپانیا می‌ باشد تصویری که اسپانیایی ها از آمریکا دارند به طور مهم و بی‌ سابقه ای در نخستین سال ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» منفی‌ دیده می‌ شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، ترامپ در این رابطه از نظر محبوبیت برای اسپانیایی ها در مقایسه ای بین او و همتایانش ، از ۱ تا ۱۰ ، کمترین امتیاز را کسب می‌ کند.


به گفته «کارمن گنزالس انریکز» محقق اصلی‌ اندیشکده، درحالی‌ که براساس مطالعه، اسپانیایی ها از مجموع 10 امتیاز ، به «رجب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه 2.7، به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه 3.1 و به «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین 3.5 امتیاز از نظر محبوبیت می‌ دهند، ترامپ تنها ۲ امتیاز کسب می‌ کند.
این موسسه ، قبلا در مطالعه دیگری پیش بینی‌ کرده بود که تصویر منفی که اسپانیایی ها از ترامپ قبل از ریاست جمهوری داشتند ، می‌ تواند بر دیدگاه اسپانیایی ها نسبت به آمریکا تاثیر بگذارد.
مطالعه حاکی از آن است که این تصویر منفی‌ ، تقریبا در تمامی جنبه ها در مورد آمریکا صورت گرفته ، زیرا از هنگامی که ترامپ قدرت را در دست گرفته ، اسپانیایی ها ، آمریکا را کشوری با مدرنیت کمتر ، غیرقابل اعتماد ، غیردموکراتیک ، غیر همبسته ، ناصادق، بی‌ فرهنگ و ناسازگار قلمداد می‌ کنند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!