شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آسانژ با فرض پیروزی در تجدید نظر، آزاد می‌شود

به گفته سرویس دادستانی انگلیس، اگر درخواست موسس وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس برای لغو حکم دستگیری‌اش برای نقض قرار وثیقه پذیرفته شود، وی آزاد خواهد بود تا از سفرت اکوادور در لندن خارج شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، سخنگوی سرویس دادستانی انگلیس در پاسخ به پرسشی درخصوص احتمال آزادی جولیان آسانژ، موسس وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس برای ترک سفارت اکوادور در صورت موفقیت در دادگاه تجدید نظر گفت، با "فرض" پیروزی درخواست او در دادگاه تجدید نظر، وی آزاد خواهد بود از این سفارت خارج شود.

آسانژ در ژوئن 2012، برای فرار از استراداد به سوئد به اتهام آزار جنسی به سفارت اکوادور در لندن گریخت و از آن زمان تاکنون در این مکان به سر می‌برد.

آسانژ بر این باور است که حکم استردادش به سوئد و پرونده مبتنی بر اتهام آزار جنسی در این کشور بهانه‌ای برای دستگیری از سوی دولت آمریکا است تا به اتهام افشای اسرار محرمانه دولت واشنگتن محاکمه شود. وب‌سایتی که آسانژ طراحی کرده، 500 هزار سند و فایل محرمانه نظامی و دیپلماتیک را منتشر کرده است.

مقام‌های انگلیسی پیش از این گفته بودند که اگر آسانژ از سفارت اکوادور بیرون بیاید، وی را دستگیر خواهند کرد.

در سال 2016، بخش رسیدگی به بازداشت‌های خودسرانه در سازمان ملل اعلام کرد که حضور آسانژ در سفارت اکوادور در لندن مصداق بازداشت خودسرانه است و باید آزاد شود.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!