یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تدابیر جدید دولت مکزیک برای مقابله با موج فزاینده خشونت در این کشور

تهران - ایرنا - مقامات مکزیک اعلام کردند که دولت قرار است نیروهای جدیدی را برای سرکوب گروههای جنایتکار در مناطقی که خشونتها در انجا افزایش داشته، مستقر کند.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رویترز، خشونت گسترده در این مناطق مکزیک منجر به کشته شدن بیش از 25 هزار نفر در سال گذشته میلادی شد.
درهمین حال 'رناتو سالس' یک کمیسیونر امنیت ملی در مکزیک اعلام کرد که نیروهای پلیس فدرال با مقامات محلی برای شناسایی و تعقیب جنایتکاران مهم و شناخته شده و تقویت روند تحقیقات همکاری خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد، هدف از استقرار این نیروهای جدید احیای صلح و آرامش برای همه شهروندان مکزیک است. وی به شمار نیروهایی که قرار است در این مناطق مستقر شوند، اشاره ای نکرد.
اقدامات دولت مکزیک برای مهار موج خشونت ها و مقابله با گروههای جنایتکار و کارتل های توزیع کننده مواد مخذر در مناطق مختلف این کشور موثر نبوده و سال گذشته رکود بیش از 25 هزار کشته در این خشونتها ثبت شد. مسئله مقابله با خشونت در مکزیک به یکی از موضوعات کلیدی پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئیه این کشور تبدیل شده است.
خشونتها در برخی مناطق مکزیک به گونه ای بوده که برخی اوضاع این شهرها را با مناطق جنگ زده و تحت درگیری در عراق، سوریه و افغانستان هم ردیف دانسته اند.
خشونتها در سال جاری میلادی در مکزیک ادامه داشته به طوریکه دست کم 25 نفر در در خشونتهای روزهای اخیر کشته شدند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!