یکشنبه, ۱۹ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
هر ۳۰ دقیقه یک جرم با سلاح‌های آمریکایی در قاره آمریکا انجام می‌شود

طبق یک گزارش در هر ۳۱ دقیقه یکبار سلاح‌های آمریکایی برای ارتکاب جرائم در سراسر کانادا، مکزیک، آمریکای مرکزی و جزایر کارایب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مرکز پیشرفت آمریکا که مقرش در واشنگتن است، در گزارشی اعلام کرد: ارقام به دست آمده از دولت آمریکا نشان می‌دهد که ۵۰ هزار و ۱۳۳ اسلحه کشف شده در تحقیقات جنایی در سراسر ۱۵ کشور از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ متعلق به آمریکا است.

به نوشته این گزارش، ضعف قوانین آمریکا به روند قاچاق اسلحه از آمریکا به کشورهای دیگر از جمله مکزیک، السالوادور و هندوراس کمک می‌کند. در حال حاضر میزان جرائم مکزیک افزایش یافته است.

اگرچه بازار قانونی خرید اسلحه در مکزیک به شدت محدود شده، اما تعداد قتل‌های انجام شده با اسلحه به ۶۶ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است، در حالی که در سال ۱۹۹۷ این رقم ۱۵ درصد بود.

نزدیک به ۷۰ درصد از ۱۰۶ هزار و یک قبضه اسلحه در مکزیک که در طول سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ ثبت شده‌اند متعلق به آمریکا هستند.

در همین راستا مکزیک از آمریکا خواسته است که اقدامات بیشتری برای مبارزه با قاچاق اسلحه انجام دهد اما کارشناسان هر دو طرف از مقامات انتقاد می‌کنند که همکاری لازم در مرز دو کشور نداشته و نمی‌توانند جلوی این روند قاچاق را بگیرند.

این گزارش در حالی منتشر شده که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه وارد مکزیکوسیتی شد و با مقامات دولت مکزیک گفت‌وگو کرد.

(منبع: حبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!