جمعه, ۱۷ می ۲۰۲۴
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
وزیر خارجه ونزوئلا: افتخار می کنم ترامپ ما و کوبا را دشمنان آمریکا می خواند

تهران - ایرنا - وزیر خارجه ونزوئلا روز گذشته( جمعه) تصریح کرد: از اینکه رئیس جمهوری آمریکا، ونزوئلا و کوبا را دشمنان خود معرفی کرده، بسیار احساس غرور و افتخار می کنم.

به گزارش شبکه تله سور، 'خورخه آرئاسا' وزیر خارجه ونزوئلا این اظهارنظر را به دنبال دیدار با 'رائول کاسترو' رئیس جمهوری کوبا اعلام کرد. وی با هدف تحکیم روابط کشورش با کوبا و تاکید بر همبستگی دائمی میان کاراکاس- هاوانا در برابر تهدیدها و تحریم های آمریکا با رائول کاسترو دیدار و گفت و گو کرد. این سفر وزیر خارجه ونزوئلا به کوبا همزمان با سفر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به آمریکای لاتین انجام شد.
آرئاسا در ادامه عنوان کرد:زمانیکه ترامپ مارا دشمنان خودمی خواند،این بدان معناست که ما در مسیر درستی حرکت می کنیم.اگر رئیس جمهوری آمریکا ما را مورد تحسین قرار دهد، ما در مسیر نکبت و بدبختی خواهیم بود.
وزیر خارجه ونزوئلا در حالی به کوبا سفر کرده که وی سفر به چند کشور آمریکای لاتین و حوزه کارائیب را با هدف تقویت همگرایی منطقه ای آغاز کرده است.
به گزارش ایرنا، دولت ترامپ همچنان به دنبال اعمال فشار به دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا بوده است.مقامات واشنگتن دولت مادورو را عامل ایجاد مشکلات اقتصادی و سیاسی در ونزوئلا معرفی کرده اند اما مادورو می گوید کشورش درگیر یک جنگ اقتصادی با هدایت کاخ سفید شده و هدف دولت ترامپ براندازی دولت وی است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!