یکشنبه, ۱۹ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
واشنگتن: چین با قراردادهای مبهم به دولت ونزوئلا کمک می کند

تهران - ایرنا - یک مقام بلندپایه دولت آمریکا روز گذشته (جمعه)، چین را به کمک به دولت ونزوئلا از طریق رشته سرمایه گذاری های مبهم در صنعت نفت این کشور به عنوان پرداخت وام، متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، 'دیوید مالپاس' معاون وزارت خزانه داری (دارایی) آمریکا در امور بین الملل، دولت چین را به توانمند کردن روند اداره ونزوئلا با حمایت از دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور، متهم کرد.
مالپاس، در سخنانی در مرکز مطالعات بین الملل و استراتژیک، خاطرنشان کرد: بحران اقتصادی ونزوئلا و نبود حکومت دمکراتیک از بزرگ ترین ناامیدی ها و فجایع منطقه آمریکای لاتین است. عامل اصل این فروپاشی اقتصادی و بحران انسانی در ونزوئلا، حاکمان این کشور هستند این در حالی است که چین بزرگ ترین وام دهنده به ونزوئلا، از دولت مادورو حمایت می کند.
اظهارات این مقام بلندپایه ایالات متحده، در حالی مطرح شده است که چین در سال های اخیر سرمایه گذاری های گسترده ای در آمریکای لاتین کرده است و ونزوئلا از شرکای مهم تجاری پکن در این منطقه می باشد.
وزارت امور خارجه چین اخیرا در بیانیه ای اعلام کرده بود که همکاری ها میان این کشور و کشورهای آمریکای لاتین براساس منافع مشترک و نیازهای دوجانبه است.
پکن همچنین اعلام کرد که به توانایی ونزوئلا در مدیریت مناسب پرداخت بدهی های خود مطمئن است. کاراکاس میلیاردها دلار از روسیه و چین، تحت قراردادهای نفت در برابر وام، قرض دریافت کرده است. پکن از سال 2007 بیش از 50 میلیارد دلار به ونزوئلا وام داده که به کاهش وابستگی کاراکاس به بازار انرژی آمریکا، کمک کرده است.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا در حالی ماه های اخیر را با شرایط نامساعد اقتصادی و سیاسی سپری کرده که دولت مادورو، واشنگتن را عامل ایجاد تنش در این کشور آمریکای جنوبی معرفی کرده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!