پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رفراندوم اکوادور، پیروزی مورنو بر کوره‌آ

اکثر قاطع مردم اکوادور در رفراندوم سراسری به محدودسازی دوره‌های ریاست جمهوری فقط به دو دوره، رای مثبت دادند. این حرکت ضربه‌ای به امیدهای رافائل کوره‌آ است که امید بازگشت به قدرت را در سر می‌پروراند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نتایج رفراندوم یکشنبه نشان می‌دهد رای‌دهندگان محدود کردن دوره‌های ریاست جمهوری را که رافائل کوره‌آ، رئیس‌جمهوری پیشین اکوادور در سال ۲۰۱۵ از قانون اساسی حذف کرده بود، تایید کردند.

براساس نتایج اولیه، ۶۴ درصد از مردم اکوادور به نفع تغییر قانون اساسی و محدود کردن حق انتخاب مجدد رهبران سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری به دو دوره موافقت کردند. دقایقی پیش از آنکه کمیسیون ملی انتخابات اکوادور نتایج را اعلام کند، لنین مورنو از آن به عنوان پیروزی واضح و قاطع یاد کرد.

لنین مورنو، رئیس‌جمهوری کنونی اکوادور که از حامیان سابق کوره‌آ تا پیش از روی کار آمدن در سال گذشته بود، این نتایج را پیروزی دموکراسی اکوادور می‌داند. کوره‌آ نسبت به بروز یک دوره بی‌ثباتی سیاسی جدید هشدار داده است. این دو سیاستمدار از زمان روی کار آمدن مورنو تنش‌های بی‌شماری داشته‌اند. او به محض روی کار آمدن دست دوستی به سمت رهبران تجاری و گروه‌های بومی که کوره‌آ از آنها رضایتی نداشت، دراز کرد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!