جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
انتقاد شدید مورالس از مذاکرات نظامی یک مقام آمریکا در کلمبیا

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری بولیوی روز گذشته (یکشنبه) حضور مشکوک یک مقام نظامی آمریکا در شهری در کلمبیا با هدف حضور در مذاکرات نظامی را محکوم کرد.

به گزارش شبکه تله سور، 'کرت تید' مقام ارشد فرماندهی جنوبی آمریکا روزگذشته در شهر توماکو کلمبیا حاضر شد تا در آنچه یک نشست مربوط به مقابله با تهدیدهای امنیتی عنوان شد، شرکت کند.
در همین حال اوو مورالس رئیس جمهوری بولیوی در صفحه شخصی توییترش عنوان کرد: هرگونه تهدید نظامی امپریالیستی علیه صلح در ونزوئلا و منطقه ما باید با استقلال و اتحاد مردم دمکراتیک ما ناکام بماند.
این مقام امریکایی در حالی در کلمبیا حضور یافت که وی پیشتر در مورد یک پاسخ منطقه ای احتمالی علیه ونزوئلا سخن به میان آورده بود. پنتاگون پیشتر از ونزوئلا به عنوان یک عامل بی ثبات کننده منطقه ای یاد کرده بود.
سفر این مقام نظامی آمریکا به دنبال سفر اخیر رکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا به منطقه آمریکای لاتین و موضع گیری وی علیه دولت ونزوئلا انجام شد.
مذاکرات این مقام نظامی آمریکا در کلمبیا در حالی انجام شد که دونالد ترامپ پیشتر اعلام کرده بود واشنگتن در حال ارزیابی ' گزینه نظامی' علیه ونزوئلاست. این تهدید رئیس جمهوری امریکا با انتقادهای شدید از سوی برخی کشورهای آمریکای لاتین روبرو شد و این رهبران از دولت ترامپ خواستند اقدامی انجام ندهد که موجب ایجاد بی ثباتی در منطقه آرام امریکای لاتین شود.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!