چهارشنبه, ۰۱ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آمریکا در آرژانتین پایگاه نظامی جدید می سازد

تهران-ایرنا- آرژانتین به آمریکا اجازه می دهد یک پایگاه نظامی جدید در مرزش با برزیل و پاراگوئه بسازد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه تله سور، مقامات آرژانتین روز گذشته همچنین اعلام کردند که با مقامات آمریکایی برای بررسی موضوع توزیع مواد مخدر در مرز این کشور همکاری خواهند کرد.
'پاتریشیا بولریچ' وزیر امنیت آرژانتین در واشنگتن اعلام کرد که دولت مائوریسیو مکری رئیس جمهوری آرژانتین به واشنگتن اجازه می دهد یک پایگاه نظامی در منطقه ای در شمال آرژانتین بسازد.
این مقام ارشد آرژانتین در ادامه تصریح کرد که دولت این کشور در حال ایجاد یک مرکز تجزیه و تحلیل با پاراگوئه، برزیل و آمریکا است تا مکان و چگونگی فعالیت عاملان قاچاق مواد مخدر این مناطق مشترک این کشورها شناسایی شوند. این مرکز با نهادهایی همچون وزارت امنیت داخلی و فرماندهی جنوبی آمریکا همکاری هایی خواهد داشت.
مقامات آمریکایی و آرژانتیتی همچنین در این نشست در مورد یکسری فعالیتهای تروریستی در مرز آرژانتین، برزیل و پاراگوئه رایزنی کردند.
وزیر امنیت آرژانتین خاطر نشان کرد: این نوع همکاری با آمریکا برای دولت ما مهم است. ما در این مناطق مرزی در مورد فعالیتهای ضدتروریستی همکاری خواهیم کرد.
این مقام ارشد آرژانتین در ادامه سفر به آمریکا با مقامات اف.بی.آی و وزارت امنیت داخلی امریکا دیدار و در مورد آموزش پلیس فدرال آرژانتین مذاکراتی انجام داد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!