یکشنبه, ۱۹ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

مادورو

پس از آنکه ائتلاف اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری برنامه ریزی شده برای ماه آوریل را تحریم خواهد کرد، رئیس‌جمهوری این کشور برگزاری یک انتخابات بزرگ و گسترده را پیشنهاد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت: می‌خواهم انتخابات پارلمانی،‌ ایالتی و شورای شهر را نیز به انتخابات ریاست جمهوری که ۲۲ آوریل برگزار می‌شود، اضافه کنم تا بتوانیم نهایتا یک تمدید دموکراتیک داشته باشیم.

وی گفت: ما نیاز به جلو انداختن موعد انتخابات به منظور مدرن سازی تمام سطوح قدرت و تمرکز بر کارمان داریم و از این رو پیشنهاد انتخابات پارلمانی گسترده را می‌دهم. ما با فراکسیون‌های اپوزیسیون یا بدون آنها به "میزگرد وحدت دموکراتیک" و به سوی انتخابات می‌رویم.

این در حالی است که احزاب اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرده‌اند که این انتخابات ریاست جمهوری نامشروع و جعلی است.

ونزوئلا در یک بحران طولانی مدت سیاسی و اقتصادی گرفتار شده است. این کشور سال‌هاست که از تورم بالا و کمبود شدید مواد غذایی و دارو رنج می‌برد.

 

وی افزود: من رسما به مجمع ملی قانون اساسی پیشنهاد می‌دهم تا برگزاری یک انتخابات پارلمانی بزرگ و گسترده در این کشور را مدنظر قرار دهد و اجازه دهد برای تجدید دموکراتیک این کشور انتخاباتی قدرتمند برگزار شود.

مادورو تصریح کرد: می‌خواهم زمان برگزاری دیگر انتخابات را نیز به جلو اندازم تا دست‌کم چهار سال انتخابات نداشته باشیم.

ائتلاف اپوزیسیون اتحاد دموکراتیک در بیانیه‌ای گفت: انتخابات ماه آوریل نا به هنگام است و ما از دولت می‌خواهیم تا اواخر سال جاری میلادی انتخاباتی واقعی برگزار کند.

تصمیم اپوزیسیون برای عدم شرکت در این انتخابات پس از هفته‌ها مشاجره به دنبال تصمیم مجمع ملی قانون اساسی برای جلو انداختن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اتخاذ شد.

مجمع ملی قانون اساسی متشکل از طرفداران دولت مادوروست و اپوزیسیون این مجمع را به تغییر تاریخ برگزاری انتخابات برای سوءاستفاده از اختلافات در داخل ائتلاف اپوزیسیون متهم کرده است.

دو تن از قوی‌ترین نامزدهای ائتلاف اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری از رقابت با مادورو در این انتخابات منع شده‌اند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!