سه شنبه, ۳۰ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تیراندازی در یک دانشگاه مکزیک 2 کشته برجای گذاشت

تهران- ایرنا- مقامات مکزیک اعلام کردند، دست کم دو نفر روز گذشته (جمعه) به دنبال تیراندازی در یک دانشگاه این کشور کشته شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس گزارش ها این حادثه در محوطه دانشگاه آزاد ملی در شهر مکزیکوسیتی رخ داد. منابع آگاه در این دانشگاه نیز اعلام کردند که این دو نفر عضو این دانشگاه نبودند اما از اعلام نام آنها امتناع کردند.
دفتر دادستانی مکزیکوسیتی اعلام کرد، دو مرد با سنین 20 و 29 سال پس از این حادثه در بیمارستان جان خود را از دست دادند. تحقیقات در مورد دلیل وقوع این تیراندازی توسط پلیس در جریان است.
این دانشگاه در مکزیکوسیتی یکی از پنج مرکز مهم در آمریکای لاتین به شمار می آید. برخی معتقدند که این دو فرد کشته شده ممکن است قربانی فعالیتهای تبهکاری و خشونتهای فزاینده مرسوم در مکزیک بوده باشند.
به گزارش ایرنا، اقدامات دولت مکزیک برای مهار موج خشونت ها، مقابله با گروه های جنایتکار و کارتل های توزیع کننده مواد مخدر در مناطق مختلف این کشور موثر نبوده و سال گذشته رقم بی سابقه بیش از 25 هزار کشته در این خشونت ها ثبت شد. مسئله مقابله با خشونت در مکزیک به یکی از موضوعات اصلی پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئیه این کشور تبدیل شده است.
خشونت ها در برخی مناطق مکزیک به گونه ای بوده که برخی ناظران، اوضاع این شهرها را با مناطق جنگ زده و تحت درگیری در عراق، سوریه و افغانستان هم ردیف دانسته اند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!