جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مادورو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا می‌شود

یکی از مقامات ارشد حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا اعلام کرد، رئیس‌جمهور کنونی این کشور روز سه‌شنبه رسما در شورای ملی انتخابات به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آوریل ۲۰۱۸ نام‌نویسی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، داریو ویواس، یکی از مقامات ارشد حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا گفت: ما از مردم کشورمان دعوت می‌کنیم تا روز سه‌شنبه ۲۷ فوریه (هشتم اسفند) ما را همراهی کنند. ما همراه نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور کشورمان به شورای ملی انتخابات می‌رویم تا او رسما به عنوان نامزد انتخابات آتی نام‌نویسی کند. کاراکاس لبریز از عشق، علاقه به وطن، نوید، همبستگی، استقلال، دموکراسی و حمایت از مادورو خواهد شد.

مادورو اوایل فوریه سال جاری میلادی از سوی حزب حاکم به عنوان نامزد انتخابات معرفی شد. مردم ونزوئلا ۲۲ آوریل سال جاری میلادی به پای صندوق‌های رای خواهند رفت اما ائتلاف اپوزیسیون از شرکت در این انتخابات امتناع کرده است.

پس از آنکه موضوع زمان برگزاری انتخابات در جریان مذاکرات میان اپوزیسیون دولت ونزوئلا به میزبانی جمهوری دومینیکن به بحث گذاشته شد، دولت کاراکاس به صورت یک جانبه توافق نامه‌ای را امضا کرد. به گفته خورخه رودریگز، وزیر اطلاعات و ارتباطات ونزوئلا پس از توافق بر سر تمامی مفاد، اپوزیسیون به خاطر دخالت طرف دیگر موضع خود را تغییر داد.

اوایل همان روز هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه از دولت ونزوئلا خواست تا از هرگونه تغییر در چارچوب زمانی انتخابات این کشور اجتناب کند و از کاراکاس خواست تا طبق قانون اساسی و با همکاری با مجمع ملی این کشور، انتخابات را برگزار کند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!