یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
سفیر آمریکا در مکزیک از مقام خود کناره گیری می کند

تهران - ایرنا - در بحبوحه تنش روابط آمریکا و مکزیک و موضوع دیوار مرزی میان این دو کشور، سفیر آمریکا در مکزیکو سیتی اعلام کرد به زودی از مقام خود کناره گیری می کند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، «روبرتا جاکوبسن» سفیر آمریکا در مکزیک با تاکید بر اینکه روابط دو کشور در «وضعیتی بحرانی» است، اعلام کرد تا دو ماه دیگر از مقام خود کناره گیری خواهد کرد.
براساس این گزارش، جاکوبسن یکی از باتجربه ترین کارشناسان منطقه آمریکای لاتین در وزارت خارجه ایالات متحده بوده و بیش از 30 سال در این منطقه فعالیت کرده است.
دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جایگزین جاکوبسن را انتخاب کرده اما هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده است.
استعفای جاکوبسن درحالی اعلام می شود که روابط آمریکا و مکزیک دچار تنش شده است؛ به ویژه آنکه ترامپ وعده داده مکزیکو سیتی را مجبور به پرداخت هزینه دیوار مرزی میان دو کشور خواهد کرد که از وعده های انتخاباتی ترامپ است.
این کناره گیری همچنین تازه ترین نمونه از سلسله استعفاهایی در دولت ترامپ است که بیشتر آنها در وزارت خارجه بوده است.
پیشتر «توماس شنون» از مقام های ارشد این وزارتخانه که سفیری ایالات متحده در سه کشور آمریکای لاتین را نیز در پیشینه خود داشت، به دلایل شخصی استعفا کرد.
همچنین «جان فیلی» سفیر آمریکا در پاناما به دلایل سیاسی که خود آن را اختلاف با ترامپ عنوان کرده بود، از مقام خود کناره گیری کرد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!