شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کشته شدن 2 افسر پلیس کلمبیا در پی بمبگذاری در یک خودرو

تهران- ایرنا- مقامات کلمبیا اعلام کردند که دو افسر پلیس این کشور روز گذشته به دنبال بمبگذاری در خودروشان کشته شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، پلیس کلمبیا در بیانیه ای اعلام کرد که این دو افسر پلیس در شهر کالدونا در جنوب غرب این کشور مورد حمله افراد مسلح با مواد منفجره قرار گرفتند.
گفته شده این افسران پلیس قصد داشتند مردی را که در یک مرکز پلیس بازداشت شده بود به مکان دیگری منتقل کنند که با این حمله روبرو شدند.
در این بیانیه عنوان شد که شبه نظامیان سابق گروه فارک در این منطقه همچنان فعال بوده اند اما این بیانیه مستقیما عوامل این گروه شبه نظامی را عامل کشته شدن دو افسر پلیس معرفی نکرد.
یک مقام پلیس کلمبیا نیز در کنفرانسی خبری اعلام کرد که خودروی این دو افسر پلیس پس از انفجار با تیراندازی افراد مسلح مواجه شد.
خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهوری کلمبیا این ' کشتار وحشتناک' را در صفحه توییترش محکوم کرد و قول داد که عاملان آن بهای کارشان را خواهند پرداخت.
توافق نامه صلح سال 2016 میان دولت کلمبیا و گروه شبه نظامی فارک منجر به خلع سلاح حدود هفت هزار شبه نظامی این گروه شد. فارک اکنون با همین نام به عنوان یک گروه سیاسی فعالیت می کند. این در حالی است که براساس اعلام مقامات کلمبیا حدود 1100 شبه نظامی از پیوستن به توافق نامه صلح در این کشور امتناع کرده اند. مقامات کلمبیا می گویند که این شبه نظامیان در حال حاضر مشغول قاچاق مواد مخدر و انجام فعالیتهای غیرقانونی دیگر هستند.

(منبع:خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!