شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
انتخاب یک جدایی‌طلب بازداشتی برای رهبری کاتالونیا

پارلمان کاتالونیا اعلام کرد، قانونگذاران این منطقه یک رهبر جدایی‌طلب را که در حال حاضر در بازداشت است، برای کاندیدا شدن به عنوان رهبری این منطقه خودمختار اسپانیا پیشنهاد کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، راجر تورنت، رئیس پارلمان منطقه‌ای کاتالونیا به صورت رسمی "خوردی سانچر"، ۵۳ ساله را که از رهبران جدایی‌طلب بازداشتی این منطقه است، برای کاندیداتوری در انتخابات تعیین رهبری این منطقه پیشنهاد کرده است.

سانچز از زمان بازداشت به اتهام ایجاد آشوب در پی بحران استقلال کاتالونیا در سال گذشته میلادی، شانس کمی برای به دست گرفتن این سمت دارد.

نام این رهبر جدایی‌طلب بازداشتی پس از آن مطرح شد که کارلس پوجدمون، رهبر در تبعید و سابق این منطقه خودمختار که اکنون در بلژیک به سر می‌برد، اخیرا دست از تلاش برای به دست آوردن این سمت برداشت تا بن‌بست سیاسی در کاتالونیا پایان یابد.

در غیاب پوجدمون، پارلمان کاتالونیا اعلام کرد که سانچز ۵۳ کاندیدایی است که حمایت اکثریت را دارد.

سانچز رئیس سابق مجمع ملی کاتالونیا بود.

تلاش جدایی‌طلبان کاتالونیا برای جدایی از اسپانیا در سال گذشته میلادی باعث بروز بحران سیاسی در این منطقه ثروتمند شده است.

دولت مادرید در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷ و پس از آنکه پارلمان کاتالونیا به صورت یکجانبه اعلام استقلال کرد، کنترل مستقیم این منطقه را برعهده گرفت.

این کنترل کامل تا زمانیکه رهبر جدیدی برای این منطقه انتخاب شود، ادامه می‌یابد. مادرید قول داده تا با هرگونه تلاش در جهت جدایی از اسپانیا مقابله کند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!