شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
برگزاری انتخابات مجمع ملی کوبا


مردم کوبا امروز (یکشنبه) برای تعیین اعضای مجمع ملی کوبا به پای صندوق‌های رای رفتند، گامی کلیدی در فرایندی که به انتخاب رییس جمهوری جدید می‌انجامد تا برای نخستین بار در ۶۰ سال گذشته، فردی خارج از خانواده کاسترو برای این جایگاه انتخاب شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعضای جدید مجمع ملی کوبا جایگزینی را برای رائول کاسترو، رییس جمهور ۸۶ ساله کوبا پس از کناره‌گیری او در ماه آینده انتخاب خواهند کرد.

پیش‌بینی می‌شود که هشت میلیون کوبایی در این انتخابات شرکت کرده و ۶۰۵ نماینده را برای کرسی‌های مجمع ملی این کشور انتخاب کنند.

انتخابات سراسری روز یکشنبه نخستین انتخابات از زمان مرگ فیدل کاسترو، ریییس جمهور سابق این کشور در سال ۲۰۱۶ است و سرآغاز تغییرات عمده در راس این کشور خواهد بود.

برای نامزدهای این انتخابات شرط عضو بودن در حزب کمونیست کوبا وجود ندارد و نامزدها می‌توانند حتی از اتحادیه‌های بازگانی و دانشجوبان باشند. ۳۲۲ نفر از نامزدهای این انتخابات (بیش از نیمی از کل نامزدها) را زنان تشکیل می‌دهند.

رییس جمهور کوبا از جانب شورای ۳۱ عضوی کشور تعیین می‌شود و اعضای آن را مجمع ملی تعیین می‌کنند.

کاسترو اعلام کرده است که به دنبال شرکت در دور جدید انتخابات نیست اما پیش‌بینی می‌شود که او جایگاه رهبری حزب کمونیست را تا سال ۲۰۲۱ حفظ کند.

انتظار می‌رود که میگوئل دیاز کانل، معاون اول رییس جمهور جانشین کاسترو شود.

پیش‌بینی می‌شود این انتخابات با حضور ۹۰ درصدی مردم کوبا برگزار شود، با این وجود شرکت در انتخابات اختیاری است. همچینن نتیجه انتخابات در روز دوشنبه مشخص می‌شود.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!