جمعه, ۲۶ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دوره یکساله ریاست ایران بر گروه 77 و چین در وین پایان یافت

وین - ایرنا - دوره یک ساله ریاست رضا نجفی سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین بر گروه 77 و چین به پایان رسید و ریاست این گروه در مراسمی به سفیر و نماینده دائم جدید کشور اکوادور منتقل شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنااز نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در وین، دوره ریاست ایران برگروه 77 و چین روز جمعه 18 اسفندماه 96 پایان یافت و ریاست گروه طی مراسمی رسمی با حضور روسای سازمانهای بین المللی مستقر در وین و تعداد زیادی از سفرا و نمایندگان کشورهای عضو گروه 77، به سفیر و نماینده دائم جدید اکوادور منتقل گردید.
در مراسمی که به همین مناسبت در محل سازمان ملل برگزار گردید ، رضا نجفی نماینده دائم کشورمان طی سخنانی ضمن تشریح تحولات و دستاوردهای گروه در یکسال گذشته گفت: گروه 77در طول یک سال گذشته بیش از 130 نشست مشورتی برگزار نموده و بیش از 80 سخنرانی در موضوعات مختلف ارائه نمود.
وی همچنین اهم فعالیتهای گروه در حوزه آژانس و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، موضوعات مربوط به مقابله با جرائم سازمان یافته و مواد مخدر، موضوعات مربوط به توسعه صنعتی ملل متحد، مسائل حوزه فضای ماورای جو سازمان ملل و نیز موضوعات مربوط به منع جامع آزمایش های هسته ای را تشریح نمود.
در این نشست که با حضور یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، معاون مدیرکل دفتر سازمان ملل در وین، و معاونین سی تی بی تی و یونیدو در محل دفتر سازمان ملل در وین برگزار گردید ، آمانو مدیرکل آژانس و مدیران سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین طی سخنانی از فعالیتهای کشورمان و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست گروه 77 و چین قدردانی کردند.
در ادامه این نشست سفرا و نمایندگان تعداد زیادی از کشورهای عضو از جمله سفیر مصر به نمایندگی از گروه آفریقا، چین، بنگلادش، عراق، شیلی، الجزایر، افغانستان، آفریقای جنوبی، کوبا، ونزوئلا، الجزایر، مالزی، گواتمالا، پرو، پاکستان، نپال، نامیبیا، کنیا و نیجریه از تلاشهای مجدانه نجفی نماینده دائم کشورمان در دوره ریاست گروه 77 و چین و دستاورهای حاصله تقدیر و تشکر کردند.
شایان ذکر است که در این پایان این مراسم ، ریاست گروه 77 و چین طی یکسال آینده به سفیر و نماینده دائم اکوادور از گروه آمریکای لاتین منتقل گردید.
گروه ۷۷ (به انگلیسی: Group of 77) در ۱۵ ژوئن سال ۱۹۶۴ میلادی و توسط ۷۷ کشور در حال توسعه امضا کننده اعلامیه گروه ۷۷ در پایان نخستین جلسه کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد) در شهر ژنو سوئیس تأسیس شد. مقر سازمان در نیویورک آمریکا واقع شده‌است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!