یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
بازداشت یک مذاکره کننده سابق شورشیان فارک در کلمبیا


خوآن مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهوری کلمبیا اعلام کرد، نیروهای دولتی یک مذاکره کننده سابق شورشیان فارک را دستگیر کردند و او احتمالا به اتهامات مربوط به موادمخدر به آمریکا استرداد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سانتوس در بیانیه‌ای که از سوی دولتش منتشر شد،‌ گفت: این متهم که با نام جیزز سانتریچ معرفی شده روز دوشنبه در کلمبیا به اتهام قاچاق موادمخدر بازداشت شد.

سانتوس خاطرنشان کرد: در صورتی که فرایند درست کاملا اجرا شود و مدارک انکارناپذیر وجود داشته باشند زمینه برای استرداد وی به اتهام جرایمی که او از زمان امضای توافق صلح با فارک مرتکب شده، فراهم خواهد شد و من از آن خودداری نخواهم کرد.

توافق صلح دولت کلمبیا با شورشیان فارک در نوامبر ۲۰۱۶ امضا شد و به نیم قرن جنگ دو طرف پایان داد.

شورشیان فارک از آن زمان تاکنون خلع سلاح و تبدیل به یک حزب سیاسی شده‌اند و همچنین علامت این گروه را از تفنگ‌های ضربدری به گل سرخ تغییر داده‌اند.

همچنین ۱۰ نفر از اعضای این گروه که تبدیل به یک حزب سیاسی شد توانستند ۱۰ کرسی اختصاصی در کنگره به دست آورند.

با این حال برخی اعضای معترض در میان شورشیان فارک براساس گفته‌ها به قاچاق موادمخدر و دیگر جرایم روی آورده‌اند.

براساس توافق صلح، شبه‌نظامیان توبه کار فارک در صورتی که به جرایم‌شان در زمان جنگ اعتراف کنند و به قربانیان غرامت بدهند به زندان نخواهند افتاد اما آنها هنوز ممکن است در ارتباط با هرگونه جرمی که بعد از این توافق صلح مرتکب شوند، دستگیر شده و به زندان بیفتند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!