شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
گسترش اعتراضات در بولیوی با کشته شدن یک دانشجو


هزاران معترض در چندین شهر بولیوی به خیابان‌ها آمدند و خواستار اجرای عدالت برای یک دانشجوی دانشگاهی شدند که حین اعتراضات اخیر کشته شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برخی از معترضان در مرکز شهر "کوچابامبا" در استان "سرکادو" در غرب بولیوی با نیروهای پلیس درگیر شدند اما هنوز تعداد مجروحین یا کشته‌ها اعلام نشده است.

"جاناتان کیسپه" دانشجوی اهل بولیوی پنج‌شنبه گذشته حین اعتراضاتی با درخواست افزایش بودجه دانشگاه ال آلتو کشته شد.

به گفته دولت بولیوی، مرگ کیسپه ناشی از اصابت جرقه‌های وسایل آتش‌زای معترضان بوده است اما مقام‌های دانشگاه این ادعا را رد کرده و تاکید دارند پلیس این معترض را کشته است.

ماریو گیلین، وزیر اقتصاد بولیوی در تلاش برای حل این مناقشه، خواستار گفت‌وگو با مقام‌ها در ۱۵ دانشگاه دولتی بولیوی با حدود ۴۴۰ هزار دانشجو شد.

این اعتراضات در برهه حساسی برای اوو مورالس، رئیس‌جمهوری بولیوی صورت می‌گیرد. او ۱۳ سال است این پست را در دست دارد و توانست با مدیریت قیمت‌های بالای مواد معدنی و گاز طبیعی بولیوی به اقتصاد رونق دهد، اما محبوبیت او اخیرا به دلیل رسوایی‌های فساد، اقتصاد رو به زوال و تلاش‌های او برای شرکت مجدد در انتخابات به‌رغم شکست در رفراندومی که به اجازه می‌داد مورالس برای دوره چهارم در انتخابات شرکت کند، سقوط کرده است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!