پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اعتصاب کامیون‌داران در برزیل زمزمه‌های کودتا را بلند کرد


به دنبال اعتراضات ۱۰ روزه کامیون‌داران برزیلی که سیستم تامین سوخت و مواد غذایی را در سراسر این کشور آمریکای لاتین مختل کرده است، میشل تامر دستور استقرار نیروهای ارتش برزیل را داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه ارتش برزیل غالبا زمانی برای کمک فرا خوانده می‌شود که اوضاع به خوبی پیش نرود بنابراین جای تعجبی نیست که شاهد استقرار سربازان حین اعتصاب فلج کننده کامیون‌داران برزیلی باشیم. با این حال این بار این تفاوت وجود دارد که درخواست‌های زیادی از ارتش می شود تا کنترل برزیل را در دست بگیرد.

اعتراض کامیون‌داران با انتقاد از افزایش بهای سوخت آغاز شد. با این وجود نارضایتی از وضعیت اقتصادی برزیل، نارضایتی از دولت و فساد روزافزون به اعتراضات ابعاد جدیدی داد.

در ادامه تحولات میشل تامر، رئیس جمهوری راست میانه برزیل به ارتش کشورش دستور داد تا عبور امن آن دسته از کامیون‌دارانی را که در اعتصاب نیستند، تضمین کند. با این حال شماری از معترضان اصلا از ورود نیروهای ارتش خشمگین نشده‌اند و با بنرهایی با نوشته "حالا مداخله کنید" از آنها استقبال کردند. این در حالی است که تامر اخیرا در جمع گروهی از خبرنگاران خارجی احتمال وقوع کودتا را بعید دانسته بود.

یکی از معترضان می‌گوید: ما خواستار مداخله ارتش هستیم تا در صورت امکان کنترل کشور را به دست بگیرند. مداخله هیچ ارتباطی با دیکتاتوری ندارد. ما فقط از ارتش می خواهیم تا مداخله کند. در همین حال شایعات زیادی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است مبنی بر اینکه اگر اعتصاب هفت روز کاری و هر روز شش ساعت ادامه داشته باشد، ارتش باید وارد عمل شود. این ضرب الاجل آمد و گذشت اما به این شایعات پایان نداد. برزیلی ها عادت کرده‌اند تا هر جا که نهادهای دیگر از عملکرد بازماندند، شاهد اقدام ارتش باشند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!