پنجشنبه, ۱۸ آوریل ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ماندن آسانژ در سفارت لندن در اکوادور مشروط شد


به گفته رئیس‌جمهوری اکوادور،‌ آسانژ تا زمانی می‌تواند در سفارت این کشور در لندن اقامت داشته باشد که درباره سیاست اظهارنظر نکرده و در سیاست مداخله نکند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، لنین مورنو، رئیس‌جمهوری اکوادور تایید کرد که جولیان آسانژ موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس می‌تواند تا زمانی که "شروط" خاصی را رعایت کند، در سفارت این کشور در لندن بماند. به گفته او، وضعیت پناهندگی آسانژ تا زمانی که او اظهارنظر و مداخله سیاسی نداشته باشد، بلامانع است.

در همین حال دویچه وله گزارش داد، اگر آسانژ این شروط و قوانین را رعایت نکند و در توئیتر به ابراز عقاید سیاسی بپردازد، مورنو گفته است که دولتش تصمیمی اتخاذ می‌کند.

رئیس‌جمهوری اکوادور تاکید کرد: او نباید شروط پناهندگی‌اش را فراموش کند. به همین دلیل است که ما ارتباطات او را قطع کرده‌ایم. او اجازه صحبت درباره سیاست یا مداخله در امور سیاسی سایر کشورها را ندارد.

این موسس ویکی‌لیکس حدود شش سال است که به سفارتخانه اکوادور در لندن پناه برده و از ماه مارس سیستم ارتباطی او قطع شده است. مصاحبه مورنو در شرایطی منتشر شد که گزارش‌هایی از فعالیت‌های پنهانی اکوادور برای محافظت از آسانژ ۴۶ ساله مطرح شده است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!