پنجشنبه, ۲۵ آوریل ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مراسم روز قدس در کوبا برگزار شد

مادرید - ایرنا- در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، همراه با سایر ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان، مراسم روز قدس و اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، در هاوانا پایتخت کوبا برگزار شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در این مراسم که با همت سفارت ایران در هاوانا، با همکاری موسسه کوبایی دوستی با ملل دنیا (ایکاپ) برگزار شد، تنی چند از مقامات کوبایی از وزارت امور خارجه، حزب کمونیست، پارلمان و انجمن دوستی کوبا و اعراب، سفرا و دیپلمات های مقیم این کشور، اصحاب رسانه، نمایندگان تشکلهای فلسطینی و جمعی از دانشجویان فلسطینی در کوبا، شیعیان و نمایندگان جوامع اسلامی کوبا، اعضای سفارت و جمعی از ایرانیا و دیگر کوبایی های حامی فلسطین حضور داشتند.
«خوزه پریتو» معاون موسسه کوبایی دوستی با ملل با تشکر از جمهوری اسلامی ایران و سفارت کشورمان بمناسبت برگزاری مراسم روز قدس در کوبا با جهانی خواندن این روز، جنایات رژیم صهیونیستی و اشغالگری آن در حق مردم فلسطین را محکوم و بر حمایت دولت کوبا از مردم مظلوم و آرمان فلسطین تاکید کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی، رنج ملت فلسطین را زخمی 70 ساله توصیف کرد و با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی از جمله در جریان راهپیمایی بازگشت طی دو ماه اخیر که منجر به شهادت بیش از 100 تن و مجروح شدن هزاران فلسطینی مظلوم و بی دفاع شده، تاکید کرد که این درد و رنج جز با پایان اشغالگری، التیام نمی یابد.
وی با اشاره به انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس که غیرقانونی، مغایر قطعنامه های سازمان ملل و حقوق بین الملل است، این اقدام را تشدید کننده و ضعیت فلسطین بیان داشت که دل هر آزاده ای را دو چندان به درد آورده است.
وی در ادامه اظهار داشت: اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، به عنوان روز قدس در 39 سال پیش، ابتکار ارزشمند امام خمینی (ره)، معمار انقلاب اسلامی بود تا فریاد مظلومیت ملت مبارز فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم. در نتیجه بصیرت ایشان، امروزه این مناسبت جهانی شده و طرفداران صلح و مدافعان انسانیت در کشورهای مختلف گرد هم می آیند تا با صدایی بلندتر، آزادی فلسطین و بازگشت فلسطینیان به میهنشان را مطالبه کنند.
وی این رژیم را با داشتن صدها کلاهک هسته ای، بعنوان بزرگترین تهدید صلح و امنیت جهانی قلمداد کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تقبیح حمایت کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی، تصریح کرد، سکوت مجامع بین المللی و همراهی رسانه های امپریالیستی، موجب جری تر شدن این رژیم کودک کش در ارتکاب جنایات بیشتر در حق مردم فلسطین شده است.
وی مقاومت را تنها راه مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی و پیروزی نهایی ملت مقاوم فلسطین دانست و افزود، ایمان داریم که با ادامه این مبارزه شرافتمندانه، نهایتا جشن پیروزی و استقلال کامل فلسطین به پایتختی قدس شریف را در همه جای جهان برپا خواهیم کرد.
«موسی سلیمان» نماینده جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، نیز ضمن قدردانی از حمایت بی دریغ جمهوری اسلامی ایران و جریان مقاومت در لبنان، یمن، عراق و سوریه از آرمان فلسطین، ابتکار امام خمینی (ره) در معرفی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بی مثال دانست.
وی به وقایع اخیر در منطقه خاورمیانه و نقش رژیم صهیونیستی در این باره اشاره و اضافه کرد، متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی درصدد انحراف افکار مسلمانان جهان از قضیه فلسطین بوده و در این باره به تلاش های گسترده ای دست می زنند.
سلیمان با اشاره به نام عربستان سعودی، تلاش های مخرب این کشور برای به فراموشی سپردن آرمان مردم فلسطین را مورد انتقاد قرار داد.
نماینده جماعت اسلامی کوبا نیز در سخنان خود با قدردانی از سفارت جمهوری اسلامی ایران در برگزاری مراسم روز قدس در هاوانا، اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع را محکوم و بر لزوم دفاع از آرمان فلسطین تاکید کرد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!