یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
شیلی حدود ۲ هزار مهاجر غیرقانونی را اخراج می‌کند

دولت شیلی اعلام کرد حدود دو هزار مهاجر غیرقانونی دارای سابقه کیفری تا آخر امسال از این کشور اخراج خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی دولت «سباستین پینه را»، رئیس جمهور راستگرای شیلی، روز دوشنبه اعلام کرد حدود دوهزار تن از مهاجران غیرقانونی که مرتکب جرم شده اند، تا آخر امسال از شیلی اخراج خواهند شد.

کار اخراج این مهاجران که در چارچوب برنامه دولت شیلی برای مقابله با ورود گسترده مهاجران در چهار سال اخیر صورت می‌گیرد، از روز جمعه آغاز شده است.

طی چهار سال گذشته شمار مهاجران در شیلی از چهارصد هزار نفر به بیش از یک میلیون و یکصد هزار نفر افزایش یافته است که گفته می‌شود سیصد هزار نفر آن‌ها به صورت غیرقانونی وارد این کشور شده اند. شیلی اولین کشور تولید کننده مس در جهان و یکی از ثروتمندترین کشور‌های آمریکای لاتین است.

به گفته سخنگوی دولت شیلی در اولین مرحله از اجرای این طرح خارجیانی اخراج می‌شوند که سابقه زندان دارند و پس از پایان زندان از این کشور اخراج نشده اند. در مرحله بعد مهاجران زندانی به محض بیرون آمدن از زندان از شیلی اخراج خواهند شد.

در مرحله آخر هم مهاجرانی اخراج می‌شوند که وارد روند قانونی شدن که از ماه آوریل آغاز شده است نشده اند. براساس آمار‌های وزارت کشور بیش از صد و چهل هزار خارجی در این روند شرکت کرده اند. مقامات شیلی امیدوارند تا پایان این روند در ۲۲ ژوئیه دویست هزار خارجی در این برنامه ثبت نام کنند.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!