دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و برزیل تفاهم نامه همکاری بستند

یاسوج- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: دانشگاه های علوم پزشکی یاسوج و سائو پائولوی برزیل تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

اورنگ ایلامی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دانشگاه‌ها در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، تشخیص بیماری‌ها، درمان و توریست درمانی با هم قرارداد همکاری منعقد کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه سائو پائولو برزیل چزء 50 مرکز علمی برتر جهان است و این دانشگاه 80 هزار دانشجو و 14 هزار عضو هیات علمی دارد ابراز امیدواری کرد: این تفاهم نامه بتواند افقی تازه برای تحول در حوزه سلامت این استان ایجاد کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: اعزام اساتید دانشگاه علوم پزشکی این استان برای بهره مند از دوره‌های تخصصی در رشته‌های نوین پزشکی که در کشور وجود ندارد مانند ژن درمانی، ترمیم با سلول‌های بنیادی، جراجی رباتیک از مهمترین اهداف این تفاهم نامه است که به توریست درمانی در کهگیلویه و بویراحمد کمک می‌کند.
وی با یادآوری بازار 30 میلیارد دلاری درمان بیماران کشورهای حاشیه خلیج فارس در کشورهای مختلف و سهم ناچیز ایران از این امر گفت: تحقق توریست درمانی در این استان به توسعه پایدار کمک می‌کند.
ایلامی گفت: سرمایه گذاری فاینانس حوزه سلامت از دیگر بندهای تفاهم نامه با کشور برزیل است که براساس آن دانشگاه یاسوج از سرمایه گذاران خارجی برای ایجاد مراکز درمانی استقبال می‌کند.
وی افزود: استفاده اساتید پزشکی کشور برزیل از پزشکی جغرافیا با استفاده از درمان بیماری‌های خاصی که در این منطقه جغرافیای کشورمان استان کهگیلویه و بویراحمد، وجود دارد از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.
ایلامی گفت: فراهم کردن زمینه استفاده پژوهشگران برزیلی و هم استانی با تبادل تجربیات آنها در زمینه تولید داروسازی با گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت‌های طبیعی موجود از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.
ایلامی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به متخصصان و زیرساخت‌های درمانی هم اکنون توانایی انجام جراحی بیماران کشورهای خلیج فارس در زمینه‌های جراحی‌های کلیه، چشم و جراحی عمومی را دارد.
پیش از این تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه روسیه انجام شده بود که براساس آن قرار است 2 نفر از اساتید برجسته کشور روسیه عروق و از شهریور امسال به مدت 6 یاسوج اعزام خواهند شد.
ایلامی گفت: افزایش روابط بین المللی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با دانشگاه‌های کشورهای کانادا، آرژانتین و حوزه خلیج فارس با توجه به ظرفیت‌های موجود و اولویت‌های وزارت خانه از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در آینده است.
ایلامی منجر شدن تحقیقات و پژوهش‌های استادان در بخش‌های مختلف از جمله دارو به ثروت و ارزش افزوده را از مهمترین اهداف توسعه روابط دانشگاه علوم پزشکی با کشورهای خارجی دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: نخستین گروه از دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بهمن ماه سال گذشته پذیرش شدند و 40 نفر دیگر برای مهرماه سال 1397 نام نویسی کرده‌اند.
هم اکنون 2 هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تحصیل می‌کنند.
این دانشگاه دارای پنج دانشکده پزشکی، بهداشت و علوم تغذیه، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و دندان پزشکی است.
افزایش طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از 145 طرح در سال 1394 به 190 طرح در سال 1395 و افزایش تعداد مقاله‌های آی اس آی از 42 مقاله در سال 94 به 102 مورد در سال 95 از جمله موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.
سرانه فضای علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج 4.2 متر مربع است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!