جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مورالس حضور احتمالی ناتو در آمریکای لاتین را رد کرد

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری بولیوی حضور احتمالی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) در منطقه آمریکایی لاتین را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری کوبایی پرنسالاتینا، اوو مورالس روز گذشته( دوشنبه) تصریح کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) برابر است با' جنگ، مداخله و غارت منابع طبیعی'.
این موضع گیری مورالس در واکنش به گمانه زنی ها درباره حضور احتمالی ناتو در منطقه آمریکای لاتین با همکاری کلمبیا مطرح شده است.
رئیس جمهوری بولیوی ضمن رد هرگونه حضور ناتو در منطقه آمریکای لاتین تصریح کرد که این سازمان بین المللی به دنبال اماده شدن برای مداخله در ونزوئلا است.
وی از مقامات کلمبیا خواست حضور ناتو در آمریکای لاتین را تضمین نکنند. کلمبیا اخیرا به اولین هم پیمان ناتو در منطقه آمریکای لاتین تبدیل شد.
کلمبیا در سال 2006 تلاش کرد تا به ناتو بپیوندد اما به دلیل عدم تبعیت معیار جغرافیایی حضورش در این سازمان رد شد. سپس در سال 2013 بوگوتا توافق نامه همکاری و تبادل اطلاعات امضا کرد. این اولین توافق نامه همکاری میان ناتو با یک کشور آمریکای لاتین است.
مورالس در این راستا تصریح کرد که ورود ناتو به منطقه آمریکای لاتین راهی برای ارعاب کشورهایی است که با سیاستهای امریکا موافق نیستند.
رئیس جمهوری بولیوی در ادامه از جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب خواست تا نسبت به تثبیت آمریکای لاتین به عنوان 'منطقه صلح' متعهد شوند.
مورالس افزود: ما نیز خودمان متعهد به حفظ آمریکای لاتین به عنوان 'منطقه صلح' هستیم.
به گزارش ایرنا، این اظهارات مورالس در حالی مطرح شده است که رئیس جمهوری چپ گرای بولیوی بارها از سیاستهای مداخله جویانه امریکا و کشورهای غربی در امور کشورهای آمریکای لاتین انتقاد کرده و خواستار همگرای کشورهای این منطقه در برابر تهدیدهای غرب شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!