چهارشنبه, ۰۱ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تداوم بحران مهاجرت درآمریکا با وجود سیاست الحاق خانواده ها

تهران-ایرنا- دولت آمریکا چندی پیش تحت فشارانتقادها درباره جدا کردن کودکان از والدین مهاجر در مرز با مکزیک، سیاست الحاق دوباره خانواده ها را اجرا کرد اما به نظر می رسد با نزدیک شدن به پایان مهلت اجرای آن، این سیاست با موانعی مواجه است و بحران مهاجرت در آمریکا همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای شبکه خبری ان بی سی نیوز آمریکا، «دانا سابرا» قاضی منطقه ای آمریکا در کالیفرنیا پیشتر دستور داد والدین و کودکانی که به دستور دولت آمریکا در مرز جدا شده بودند، به هم بپیوندند و تا 10 ژوئیه (19 تیر) فرصت داد تا کار الحاق خانواده ها انجام شود. اما وکلای دولت اکنون می گویند که وزارت خدمات بهداشتی و سلامت فقط می تواند نیمی از تقریبا 100کودک زیر 5 سال را به والدینش شان تا تاریخ مقرر ملحق کند.
وکلای دولت روز جمعه گفتند که قادر به شناسایی محل والدین 38 کودک زیر 5 سال نیستند.
این درحالی است که یک قاضی فدرال اعلام کرده است از تمدید مهلت الحاق دوباره حدود 3 هزار کودک مهاجری که از والدین شان در مرز مکزیک آمریکا جدا شده اند، استقبال می کند.
سابرا، گفته است با تمدید مهلت الحاق کودکان و خانواده هایشان موافقت خواهد کرد فقط به شرطی که دولت فهرستی را از همه کودکان و وضعیت والدین شان ارائه دهد.
وزارت دادگستری آمریکا چنین استدلال کرده است که انجام آزمایشات دی ان ای می تواند موضوع الحاق خانواده ها را به تعویق بیندازد.
«سیاست بدون ارفاق» دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، شامل پیگرد قانونی همه مهاجرانی است که غیرقانونی وارد آمریکا می شوند. دولت آمریکا در اوایل ماه می( اردیبهشت) در راستای اجرای چنین سیاستی کودکان را از والدین شان جدا کرد.
ترامپ 20 ژوئن (30 خرداد) تحت فشارها جداکردن کودکان از والدین مهاجر را متوقف کرد.
دولت آمریکا همچنین اذعان کرد که پیدا کردن والدینی که تاکنون به کشورشان بازگردانده شده اند، دشوار است و از قاضی خواسته است مهلت الحاق خانواده ها را تمدید کند تا والدین این کودکان را پیدا کند یا آنها را از جمعیتی که قرار است الحاق آنها انجام شود، جدا کنند.
«کریس سیلیزیا» تحلیلگرشبکه خبری سی ان ان، در این زمینه گفت: دولت ترامپ پاسخی برای بحران کنونی مهاجرت ندارد.
وی افزود: بحران جداکردن کودکان از والدین شان همچنان ادامه دارد و هنوز بیش از دو هزار کودک از والدین شان جدا هستند.
این تحلیلگر افزود: دولت آمریکا همچنان از انتشار هر گونه آماری درباره چگونگی تعداد کودکانی که به خانواده هایشان بازگردانده شده اند، خودداری می کند. ترامپ فقط با توئیت کردن به این بحران پاسخ می دهد.
وی به توئیت ترامپ درباره درخواست از کنگره برای اصلاح قانون مهاجرت اشاره کرد ونوشت: در توئیت او اشاره ای به کودکانی که تاکنون تحت سیاست بدون ارفاق از والدین شان جدا شده اند، نمی شود و دستور روشنی به کنگره درباره هیچ نوع پیشنهاد اصلاحات جامع مهاجرتی داده نمی شود.
سی ان ان طی گزارشی در این زمینه نوشت: کنگره آمریکا از سال 2005 تلاش کرده اصلاحات جامع مهاجرتی را تصویب کند اما تاکنون موفق نشده است. با توجه به این امر بعید به نظر می رسد که توئیت های ترامپ به طور ناگهانی کنگره را واداربه حل این مشکل کند.
این گزارش افزود: ما شاهد شکست در سیاست مهاجرتی آمریکا- از کاخ سفید گرفته تا کنگره -هستیم. اما بیش از آن شاهد بحرانی انسانی در بین کودکان هستیم.
نتایج نظرسنجی های جدید در آمریکا نشان می دهد که اکثریت مردم این کشور با سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور مخالف هستند.
براساس این نظرسنجی که موسسه افکار سنجی کوپین پیاک منتشر کرده است، سیاست مهاجرتی ترامپ با مخالفتی 58 درصدی روبه روست و تنها 39 درصد از مردم آمریکا از این سیاست حمایت می کنند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!